مزایای نوشیدن دمنوش آویشن

مزایای نوشیدن دمنوش آویشن

آویشن از سری گیاهان محبوب در طب سنتی می باشد. آویشن به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد اما آنچه که در این مطلب به ان خواهیم پرداخت دمنوش آویشن می باشد.

آویشن (Thymes) گیاهی با رشد سریع و آسان است. این گیاه به سبب عطر و بوی خاصی که دارد در آشپزی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. هزاران سال است که بخشی مهمی از داروهای گیاهی را تشکیل می دهد. دمنوش آویشن دارای تعدادی از مواد فعال چون  تیمول، آنتی اکسیدان قوی است که موجب منحصر به فرد بودن آن می شود.

برخی از مزایای دمنوش آویشن شامل کاهش درد قلبی عروقی، تنگی نفخ، کمک به خواب، جلوگیری از عفونت، گرفتگی عضلات قاعدگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت در برابر بیماری مزمن و بهبود شرایط تنفسی می باشد. این دمنوش دارای ویتامین C، ویتامین A، مس، آهن، منگنز، پتاسیم، فسفر، کارواکرول، پیریدوکسین و ترکیبات آنتی اکسیدان های قوی می باشد.

سرفه :

چند قطره از این گیاه دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است، به این معنی که این می تواند تسکین سرفه و گرفتگی شود.

کاهش وزن:

به طور معمول این دمنوش عنوان یک چای لاغری شناخته شده است.  این دمنوش می تواند یک درمان گیاهی برای کاهش اشتها باشد. از طرفی مواد مغذی بسیاری دارد و انرژی را افزایش می دهد.  ترکیبات موجود در این چای همچنین می تواند متابولیسم بدن را بهینه سازی کنند، از این رو می تواند در سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک کند.

گرفتگی های قاعدگی :

دمنوش آویشن به علت اثرات ضد اسپاسموتیک ی دارد  سبب از بین بردن مشکلات ناشی از قاعدگی می شود. این چای همچنین می تواند به از بین بردن درد و ناراحتی قاعدگی کمک کند و حتی عوارض جانبی مانند تغییرات خلقی این دوران را بهبود بخشد.

سیستم ایمنی :

وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در دمنوش آویشن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. از این رو علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را بهبود می بخشد. ویتامین C می تواند تولید گلبول های سفید را تحریک کند، در حالی که آنتی اکسیدان های قوی مانند تیمول و آپیگنین می تواند سبب خنثی سازی رادیکال های آزاد تولید شده در بدن شود. طبیعت آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کننده این چای نیز به از بین بردن عفونت ها و بیماری های دیگر کمک می کند.

حافظه :

تحقیقات اولیه در مورد ارتباط بین دمنوش آویشن و بیماری آلزایمر نشان می دهد که این چای می تواند به بهبود حافظه و تمرکز و کاهش سرعت رسوب بتا آمیلوئید در مغز کمک کند. همچنین می تواند به افزایش میزان امگا ۳ در مغز کمک کند. امگا ۳ می تواند بیشتر حافظه را بهبود بخشد و از مشکلات ناشی از بالا رفتن سن جلوگیری کند.

هضم :

اگر از درد معده، حالت تهوع، یبوست، ضعف یا گرفتگی رنج می برید، چای آویشن می تواند یک درمان مناسب باشد. خواص ضد التهابی و طبیعت آرامش بخش و همچنین اثرات ضد باکتریایی آن می تواند به خلاص شدن از مشکلات معده و بهوبد هضم مناسب، کمک کند.

 

دمنوش آویشن

برای مطالعه بیشتر در مورد آویشن روی تصویر بالا کلیک کنید

مضرات :

کسانی که به نعنا حساسیت دارند از مصرف آن خودداری کنند. زنان باردار بدون دستور پزشک مصرف نکنند.
همچنین مصرف بیش از اندازه این دمنوش می تواند عوارض جانبی چون تهوع یا استفراغ، خارش پوست و کاهش ضربان قلب داشته باشد. بیش از ۱-۲ فنجان در روز مصرف نکنید.

طرز تهیه دمنوش آویشن :

۱ قاشق چایخوری برگ آویشن خشک
۲ فنجان اب
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱ تکه لیمو

آب را روی حرارت گذاشته تا بجوش بیاید، آنگاه روی برگ های خشک بریزید. اجازه دهید ۵-۱۰ دقیقه دم بکشد . پس ایمکه اندکی خنک شد عسل و لیمو را به ان اضافه کرده میل کنید.

 

برای خرید گیاه دارویی آویشن می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید