مزایای چشمگیر آب کدو تنبل

مزایای چشمگیر آب کدو تنبل

کدو تنبل میوه ای بسیار شبیه به کدو می باشد. این میوه دارای طیف گسترده ای از مواد مغذی می باشد که به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

کدو تنبل بومی شمال امریکا می باشد. انواع مختلفی از کدو تنبل وجود دارد که در اندازه، رنگ و شکل تنها باهم متفاوت هستند، اما ترکیب شیمیایی و خواص آنها نزدیک بهم هستند.

آب کدو تنبل یک نوشیدنی خوشمزه است که طول فصل برداشت می توانید تهیه و میل کنید. آب کدو تنبل دارای ویتامین C، ویتامین E، پتاسیم، بیوتین، اسید آمینه های مختلف، بتا کاروتن، ویتامین های گروه B، کلسیم، منیزیم، آهن و قندهای طبیعی می باشد که می تواند برای بدن بسیار موثر باشد.
فواید آب کدو تنبل عبارتند از بهبود قلب، سم زدایی بدن، بهبود فرایند گوارش، کمک به خواب، آرام بخش، تحریک سیستم ایمنی بدن، بهبود پوست، افزایش گردش خون و …

بهبود سلامت قلب :

در آب کدو تنبل آنتی اکسیدان های قوی ای وجود دارد. ترکیبات پلیفنولی و بتا کاروتن هر دو می توانند به کاهش میزان کلسترول و جلوگیری از مسدود شریان ها کمک می کنند. از طرفی آب کدو توانایی کاهش فشار خون را نیز دارد که موجب کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری قلبی می شود.

بهبود هضم :

آب کدو دارای سطوح قابل توجهی از فیبر است که برای تحریک سیستم گوارش بسیار مفید است. فیبر مشکلاتی که می تواند سبب یبوست، نفخ و گرفتگی عضلانی شود را کاهش دهد. 

افزایش ایمنی :

سطح ویتامین C در آب کدو تنبل بسیار بالا است. از این رو برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود بسیار موثر می باشد. ویتامین C، همچنین می تواند تولید گلبول های سفید را تحریک کند و به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند.

خواب بهتر :

یکی از ویژگی های خاص آب کدو تنبل تاثیر آن به عنوان یک آرام بخش است. این آب میوه برای افراد مبتلا به بی خوابی عالی است . از این مصرف آن قبل از خواب توصیه می شود.

کاهش التهاب :

بعضی از مواد تشکیل دهنده فعال در آب کدو ضد آرتریت است. از این رو می تواند باعث کاهش التهاب، تورم و درد ناشی از آرتروز شود. یک لیوان آب این میوه هر روز صبح، برای افرادی که از آرتریت روماتوئید رنج می برند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

ویتامین C و E هر دو مواد آنتی اکسیدانی هستند که می توانند از التهاب پوست ناشی از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند.

کاهش تهوع :

برای زنان باردار، آب کدو تنبل می توان درکانگر بسیار مناسبی باشد. همچنین اضطراب و استرس این دوران را کاهش می دهد.

مضرات :

با وجود بسیاری از مزایای چشمگیر این آب، مصرف بیش از حد این آب میوه می تواند باعث اختلالات خونریزی، اسهال، حالت تهوع، سردرد و واکنش های آلرژیک شود.
   


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید