نگاه دقیق تر به برخی از فواید رزماری

نگاه دقیق تر به برخی از فواید رزماری

رزماری یکی از گیاهان دارویی معروف می باشد . فواید رزماری بسیار می باشد که قطعا ما توان گنجاندن تمام این فواید را در این مطلب نداریم .

برخی از فواید رزماری شامل افزایش حافظه ، بهبود خلق و خو ، کاهش التهاب ، تسکین درد ، حفاظت از سیستم ایمنی بدن ، تحریک گردش خون ، سم زدایی بدن ، محافظت از بدن در عفونت های باکتریایی ، جلوگیری از پیری زودرس و التیام بیماری های پوستی و … است .

این گیاه بومی مدیترانه می باشد . این گیاه عطر و طعم و بی نظیری دارد . از این رو در تمام خانه ها به عنوان ادویه یافت می شود . رزماری از خانواده نعنا می باشد . این گیاه مزه خاصی ندارد فقط از نعنا اندکی گرم تر ، تلخ تر و طعم گس تری دارد .

 

فواید رزماری

 

در این مطلب قصد داریم نگاه دقیق تری به برخی از فواید رزماری بپردازیم .

تقویت حافظه :

یکی از مهم ترین فواید رزماری عملکرد آن روی مغز است . رزماری به عنوان یک ماده محرک شناخته شده است . مصرف رزماری به بهبود حافظه و افزایش هوش و تمرکز کمک می کند . از این رو رزماری به افراد مسن یا کسانی که دچار اختلالات حافظه و یا آلزایمر هستند ، بسیار کمک می کند . این گیاه موجب جوان ماندن سلول های مغزی شما می شود .

ضد استرس :

استشمام بوی رزماری موجب بهبود خلق و خو، پاکسازی ذهن و از بین بردن استرس در افراد با اضطراب یا استرس مزمن عدم تعادل هورمونی می شود . همچنین مصرف این گیاه به صورت دم کرده یا ضماد نیز همین اثر را دارد . مصرف رزماری موجب ایجاد احساس آرامش در انسان می شود . این گیاه استرس را کاهش داده و در نتیجه خلق و خوی فرد ، بهتر می شود .

قدرت سیستم ایمنی بدن :

یکی از فواید رزماری داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد التهاب و ضد سرطان است . این موارد موجب می شود تا رزماری با هر حمله ای که از سوی بیماری رخ می دهد ، مقابله کند . ترکیبات انتی اکسیدانی موجود در این گیاه ، به صورت یک خط ثانویه ، پشت سیستم ایمنی بدن قرار دارد . این گیاه همچنین دارای رزمارینیک اسید ، اسید کافئیک ، اسید betulic و carnosol است .

ضد باکتری :

رزماری سبب افزایش کیفیت ایمنی بدن می شود . این گیاه از ورود باکتری به معده جلوگیری می کند . رزماری برای افزادی که زخم معده نیز دارند مناسب است . این گیاه از عفونت های معده ، که هرساله عده زیادی را می کشد نیز ، جلوگیری می کند .

ضد التهاب :

رزماری سبب از بین رفتن انواع التهابات و محرک های ایجاد شده می باشد . این گیاه برای کاهش التهاب عضلات ، عروق خونی و مفاصل ، ناراحتی معده ، یبوست ، نفخ ، اسهال ، خون ، نقرس ، ورم مفاصل و جراحت فعالیت بدنی یا عمل جراحی و … مناسب است . اضافه کردن رزماری به رژیم غذایی سبب تنظیم حرکات روده و سیستم گوارش می شود .

خوشبو کننده نفس :

این گیاه به سبب خواص ضد باکتری که دارد ، سبب خوشبو شدن تنفس شما می شود . رزماری همچنین سبب سلامت دهان و دندان می شود . جوشانده ای از رزماری تهیه کنید . این جوشانده را غرغره کنید . این امر موجب تمیزی دهان و دندان و از بین رفتن باکتری های مضر می شود .

بهبود جریان خون :

رزماری به عنوان یک محرک عمل می کند . این گیاه سبب افزایش تولید سلول های قرمز خون می شود . این مسئله موجب می شود تا اکسیژن راحت تر به سیستم های حیاتی بدن برسد . هنگامی که این امر رخ دهد می توان اطمینان داشت که دستگاه های مختلف فعالیت های خود را به درستی انجام می دهند .

تسکین درد :

مصرف رزماری سبب تسکین درد می شود . این گیاه به سبب خاصیت ضد دردی که دارد ، به عنوان مرهم نیز استفاده می شود . در قدیم از ضما د این گیاه برای تسکین در در نواحی مختلف استفاده می کردند . مصرف دمنوش این گیاه برای سردرد بسیار مفید خواهد بود .

ضد سم :

رزماری دارای خاصی ادرار آوری دارد . این گیاه موجب می شود تا سموم بدن به راحتی از طریق ادرار خارج شود . این گیاه سبب خارج شدن نمک ، عوامل بیماری زا ، سموم و حتی چربی از بدن می شود .

بهبود پوست :

رزماری دارای خاصیت ضد پیری است . این گیاه در قالب اسانس ، ضماد یا دم کرده برای پوست مفید است . این گیاه موجب جوانسازی سلول های پوست می شود . رزماری لکه ، جوش را از بین می برد و سبب درخشش وشفافی پوست می شود .

توجه :

اسانس رزماری اندکی قوی است . از این مصرف خودسرانه آن توصیه نمی شود . همچنین اگر شما به نعنا حساسیت دارید ، از مصرف رزماری خودداری کنید .

برای خرید رزماری می توانید به قسمت فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید