آیا نوشیدن روزانه چای اولانگ موجب چربی سوزی می شود

آیا نوشیدن روزانه چای اولانگ موجب چربی سوزی می شود

کاهش وزن  و چربی سوزی یکی از دغدغه های بسیار مهم در جامعه امروز می باشد .

برای رسیدن به وزن ایده آل و تناسب اندام و چربی سوزی راهکار های مختلفی وجود دارد . استفاده از از تمامی این راهکار ها با برنامه ریزی موجب هرچه سریع تر رسیدن به هدفتان می شود .
استفاده چای یکی از راه های لاغری و کاهش وزن می باشد . حال می خواهیم بدانیم چای اولانگ یا همان چای نیمه تخمیر چگونه موجب چربی سوزی می شود . 

 

چای اولانگ

 

چای اولانگ و کاهش وزن :

یک مجله پزشکی چینی در فوریه ۲۰۰۹ از نتایج تحقیقات خود روی عده ای شرکت کنندگان مقاله ای به چاپ رسانید . در این مقاله گفته شد ، کسانی که به مدت ۶ هفته چای اولانگ مصرف کردند ، کاهش وزن داشته اند . این مجله عنوان کرده ، چای اولانگ موجب چربی سوزی می شود . البته تنها مصرف چای موجب لاغری نمی شود . برای رسیدن به تناسب اندام ، ورزش ، رژیم غذایی کم کالری و … نیز نیاز است .

اثر کافئین بر لاغری :

چای اولانگ حاوی کافئین است . کافئین موجود در چای اولانگ مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و موجب چربی سوزی می شود . مجله تغذیه امریکایی در ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ با انتشار مقاله ای عنوان کرد ؛ کافئین کاتچین موجب چربی سوزی می شوند . البته ممکن است این دو ماده به تنهایی این خاصیت را نداشته باشند . بنابراین چای اولانگ به سبب داشتن هردو ماده موجب چربی سوزی می شود .

وجود پلی فنول در چای اولانگ :

چای اولانگ حاوی مقداری پلی فنول می باشد . گفته می شود پلی فنول ها مسئول چربی سوزی هستند . در یک بررسی حیوانی مجله تغذیه در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ گفته شد که پلی فنول موجود در چای موجب کاهش وزن ( دور شکم و بازو ) می شود . طبق تحقیقات صورت گرفته این ترکیب کمک می کند تا راحت تر وزن خود را از دست بدهید .

نکاتی در باب چای اولانگ :

همه دوست دارند تا چای را داغ نوش جان کنند . در مورد چای اولانگ بهتر است تا این چای را سرد میل کنید .یک مجله اروپایی در آوریل ۲۰۱۳ بیان کرد نوشیدن چای سرد موجب کاهش دور کمر و شاخص حجم بدن کمتری می شود .
بری دم کردن چای اولانگ بهتر است از دمای جوش آب کمی کاسته شود . همچنین دم کشیدن بیش از ۱۰ دقیقه طول نکشد . این عمل باعث می شود آنتی اکسیدان ها و کاتچین و کافئین در چای حفظ شود .

این چای مزه نسبتا خوبی دارد و توصیه می شود روزانه دو فنجان چای اولانگ مصرف کنند . یکی در صبح و یکی در عصر .

بهترین چای ایرانی را می توانید از قسمت فروشگاه اسطوخودوس خریداری کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید