چگونه از بوی بد واژن خلاص شویم

چگونه از بوی بد واژن خلاص شویم

بوی بد واژن یکی مسائل نگران کننده می باشد . بسیاری از دختران این مشکل را دارند و به راحتی نمی توانند آن را بیان کنند . بوی بد واژن معمولا به سبب وجود یک سری باکتری در واژن اتفاق می افتد .

در اصلاح پزشکی به واژینوز باکتریال (BV) و عفونت قارچی واژن گفته می شود . این بو معمولا با علائم خاصی مانند قرمزی ، خارش در واژن همراه است .

در اینجا برخی از علل شایع که منجر به بوی بد واژن می شود اشاره می کنیم :

 به علت باکتری ها

مصرف بیش از حد از مواد غذایی شیرین

پوشیدن لباس های تنگ

 بیماری های مقاربتی

تبخال ناحیه تناسلی

استفاده از صابون های معطر و یا سخت

بیماری التهابی لگن

به علت عفونت مخمر

درمان های طبیعی برای از بین بردن بوی واژن :

ماست :

ماست غنی از لاکتوباسیلوس می باشد . این ماده سبب از بین رفتن باکتری و عفونت در بدن می شود . همچنین این ماده سطح pH واژن را بالا برده و سبب از بین رفتن بوی نامطبوع می شود . بدین منظور می توانید روزانه دو فنجان مصرف کنید .

سرکه :

سرکه دارای خاصیت ضد باکتری بسیار خوب است . وان حمام را از آب ولرم پر کنید . مقداری سرکه در آن بریزید . به مدت یک ساعت درون این وان بنشینید . این کار سبب از بین رفتن سموم و باکتری های موجود در واژن می شود .  پنج بار در هفته می توانید این کار را تکرار کنید .

روغن درخت چای :

روغن درخت چای نیز یکی از بهترین راه حل برای جلوگیری از بوی واژن می باشد . روغن درخت چای خاصیت ضد عفونی کننده دارد و قارچ را نیز از بین می برد . می توانید ۲ قاشق چای خوری از روغن را با آب مخلوط کرده و به واژن خود بمالید .  پس از گذشت مدت زمان اندکی به حمام بروید .

سیر :

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود . این ماده با بوی واژن مبارزه می کند .  سیر را می توانید به صورت خام و پخته میل کنید . همچنین می توانید یک قطعه سیر را به مدت یک ساعت درون واژن خود قرار دهید .

آب :

آب یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با بوی بد واژن است . نوشیدن حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز به از بین رفتن این بو بسیار کمک می کند .

این موارد راهکار هایی برای رفع بوی بد واژن هستند . امیدواریم با استفاده از این راهکار ها از این بوی نامطبوع خلاص شوید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید