گیاهان دارویی مفید برای شادابی پوست صورت

گیاهان دارویی مفید برای شادابی پوست صورت

زیبایی یکی از شاخصه های مهم در روابط اجتماعی می باشد . جوان و شادابی پوست صورت بسیار مهم می باشد و داشتن پوستی شفاف و صاف یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار روی زیبایی می باشد . برای داشتن پوستی شفاف راهکار های متفاوتی وجود دارد که استفاده از گیاهان دارویی و روش های طب سنتی بهترین و کم خطر ترین راه می باشد .

حال سوال این است چه گیاهانی برای پوست صورت مفید می باشند ؟

این گیاه نیز برای پوست بسیار مفید می باشد و موجب از بین رفتن جوش های صورت می شود . بدین منظور هم می توانید از ژل شفاف درون آلوئه ورا استفاده کنید . هم می توانید از بخور ریشه آلوئه ورا استفاده کنید .

 

خواص رازیانه برای پوست

رازیانه خواص فراوانی دارد اما آنچه که در این بخش اهمیت خاصیت شفاف شدن پوست است . برای استفاده از رازیانه می توانید ، برگ های خشک این گیاه را به همراه آب جوش بگذارید بجوشد سپس پوست خود را در معرض بخار رازیانه قرار دهید . این بخار موجب بسته شدن منافظ پوست و رفع جوش های سر سیاه و لک های می شود . همچنین می توانید برای تهیه بخور مقداری بابونه را رازیانه مخلوط کنید .
از پودر تخم رازیانه یا برگ های تازه گیاه نیز می توانید ضمادی تهیه کرده و مانند ماسک روی پوست خود قرار دهید .
رازیانه هم چنین موجب کاهش رشد موهای زائد می شود .

 

خواص اسطوخودوس برای پوست

اسظوخودوس گیاهی نشاط آور است و بخور آن برای پوست صورت بسیار مفید است . همچنین می توانید با دمنوش این گیاه پوست را شستشو دهید .

برای پوست بسیار مفید است و از این گیاه برای ساخت انواع محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می شود . بخور آویشن برای پوست مفید بوده و موجب شادابی پوست می شود .

جعفری را می توانید با آب بجوشانید و پوست صورت را با جوشانده حاصل شستشو دهید . پس از ۵ دقیقه پوست را با آب سرد شستشو دهید . این جوشانده موجب سفید و روشن شدن پوست صورت می شود .

عرق شاه تره برای پوست بسیار مفید می باشد و شستشو با این عرق موجب شادابی پوست می شود .

این گیاه موجب جلوگیری از چروک صورت می شود و به شادابی پوست کمک می کند . استفاده از بخور این گیاه برای پوست مفید می باشد .

استفاده از دمنوش این گیاه یا شستشو با جوشانده این گیاه برای حفظ لطافت و شادابی پوست موثر می باشد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید