آب لیمو و مزایای شگفت انگیز آن

آب لیمو و مزایای شگفت انگیز آن

در این مطلب قصد داریم تا با فواید لیمو اشنا شویم . همانطور که میدانید لیمو انواع گوناگونی دارد اما لیمو مورد نظر ما لیمو ترش است . آب لیمو دارای فواید و کاربرد های منحصر به فردی است که در زیر به طور مختصر توضیح می دهیم .

آب لیمو منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است . همچنین شامل پروتئین ، کربوهیدرات ها و قند است . لیمو منبع خوبی از ویتامین C و مقادیر کمتری تیامین ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، ویتامین B-6 ، فولات و ویتامین E و … است .

از جمله مزایای آب لیمو درمان گلودرد ، یبوست ، سنگ کلیه ، زخم های دهلیزی ، کاهش فشار خون ، کاهش استرس، بهبود پوست و بهبود کبد ، کمک به هضم غذا ، کاهش وزن ، کاهش درد قاعدگی و … می باشد .

درمان گلودرد :

آب لیمو را اندکی گرم کرده و میل کنید . این کار کمک بسیاری به تسکین درد گلوی شما می کند .

جلوگیری از سنگ کلیه :

یکی از مزیت های حائز اهمیت آب لیمو در درمان و جلوگیری از سنک کلیه است . نوشیدن آبلیمو کمک می کند تا ادرار رقیق شود و این خود از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند .

کاهش وزن :

آبلیمو یک گزینه بسیار مناسب برای افراد دیابتی و یا افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند ، است . این نوشیدنی هم موجب رفع تشنگی شده و هم انرژی بدن را بدون اضافه کردن قند ، افزایش می دهد .

مشکات کبد :

مصرف آب لیمو ممکن است به فعال کردن آنزیم های گوارشی موجود در کبد کمک کند . همچنین موجب می شود که خون دارای سطح اکسیژن مناسبی باشد .

مشکلات گوارشی و شکمی :

آبلیمو برای انواع گرفتگی شکمی ، نفخ ، احساس سوزش و … مناسب است .این نوشیدنی همچنین در دمان یبوست موثر می باشد . همچنین کسانی که از اسهال رنج می برند می توانند با نوشیدن آب ۳ یا ۴ عدد لیمو بهبود یابند .

مشکلات دهان :

نوشیدن این نوشیدنی برای درمان انواع زخم های دهانی ، آفت ، ورم لثه و … بسیار مناسب می باشد . بدین منظور می توانید از آبلیموی یخ زده استفاده کنید . همچنین اضافه کردن اندکی نمک به آن موجب نتیجه بهتری می شود .

تقویت سیستم ایمنی بدن :

آبلیمو با دفع سموم از بدن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود . همنین نوشیدن آبلیمو سطح ph بدن را تنظیم کرده در نتیجه از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری می کند .

کاهش فشار خون :

آب لیمو برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار مناسب است . توجه داشته باشید همانگونه که برای افراد دارای فشار خون بالا مناسب است برای افراد دارای فشارخون پایین ممکن است مضر باشد .

پوست و مو :

مصرف آبلیم موجب شادابی پوست مو شده و همچنین موجب درخشان شدن پوست و مو می شود . این نوشیدنی همچنین از پیری پوست جلوگیری می کند .

طرز تهیه :

می توانید آب لیمو را به مقداری آب اضافه کرده و میل کنید . اگر اضافه وزن دارید آب کمتری به آب لیمو بیافزایید . در صورتی که از طعم ترش آن گریزان هستید می توانید اندکی عسل یا شکر به آن اضافه کنید . البته اگر بیماری قند ندارید شکر بیافزایید . همچنین بهتر است آب لیمو تازه باشد و از قبل در یخچال ذخیره نشده باشد . تاثیر مصرف آب لیمو زمانی بیشتر نمایان می شود که مصرف آن مداوم و منظم باشد .

مضرات :

تاکنون هیچگونه مضراتی برای آب لیمو بیان نشده است . تنها کسانی که به لیمو حساسیت و آلرژی دارند از مصرف آن خودداری کنند .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید