با تمشک لاغر شوید

با تمشک لاغر شوید

آیا تصمیمتان برای کاهش وزن جدی است ؟ تمشک یک میوه بسیار مفید برای کاهش وزن می باشد . تمشک میوه ای ترش و شیرین می باشد . این میوه گفته می شود بومی اروپا است . در این مطلب قصد داریم با خاصیت چربی سوزی تمشک آشنا شویم .


در هر فنجان از تمشک کمتر از ۵۰ کالری انرژی موجود است . این میوه همچنین فاقد چربی بوده و دارای ارزش غذایی بالایی می باشد . این میوه دارای ویتامین B، ویتامین C، آهن ، منیزیم ، منگنز ، مس و اسید فولیک نیز می باشد .

تمشک چگونه موجب لاغری می شود ؟

این میوه های کوچک در کاهش وزن بسیار موثر می باشند . تمشک سرشار از آنزیمی به نام کتون می باشد . کتون یکی از فعال ترین عناصر جهت کاهش وزن می باشد . کتون موجب می شود تا از رسوب چربی به طور مستقیم در کبد و شکم جلوگیری می شود . کتون با  ساخت آدیپونکتین موجب بالا رفتن ظرفیت سوخت و ساز و شکستن چربی های ذخیره شده در بدن می شود .

تمشک منبعی از فیبر می باشد . این فیبر نامحلول بوده و در بدن ما نمی تواند به راحتی هضم شود . مصرف این میوه موجب می شود تا گوارش شما آهسته تر صورت گیرد . این آهستگی موجب می شود تا غذا مدت بیشتری در دستگاه گوارش بماند ، از این رو میل شما به خوردن غذا کمتر می شود .

این میوه همچنین حاوی منگنز می باشد . این ماده معدنی موجب بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شود . منگز همچنین سبب سوزاندن چربی های انباشته شده در بدن می شود .
تمشک همچنین سطح قند خون را پایین می آورد . از این رو مصرف آن در رژیم غذایی برای کاهش وزن بسیار مناسب است .

این میوه با دارا بودن فیبر ، کالری کم ، چربی کم به عنوان یک ماده غذایی مناسب در رژیم غذایی محسوب می شود . این میوه به سبب کالری پایینی ک دارد برای کاهش وزن بسیار مناسب است .

 

تمشک

دیگر فواید تمشک :

برای داشتن اندامی متناسب ، باید به سلامت خود نیز بیندیشیم . این میوه هم موجب کاهش وزن در فرد می شود و هم با خواصی که دارد سبب می شود تا سلامت بدنتان نیز به خطر نیفتند .
این میوه کلسترول خون و خطر بالا رفتن فشار خون را پایین می آورد . این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و بدن را از آسیب رادیکال های آزاد ایمن می کند و کمک می کند از سرطان دور بمانیم . این میوه خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد . تمشک همچنین موجب کاهش دیابت نوع ۲ شده و سطح قند خون را کاهش می دهد .

تمشک ها بسیار ظریف هستند . از این رو بهتر است تازه مصرف شوند . از ذخیره کردن این میوه در فریزر و یخچال پرهیز کنید مگر تنها چند روز باشد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید