برای روشن شدن پوست چه کنیم

برای روشن شدن پوست چه کنیم

طب سنتی همواره راهکار های خانگی را برای درمان انواع مشکلات ارائه می دهد . روشن شدن پوست یکی از دغدغه های زنان جوان می باشد . در زیر با راه هایی بسیار ساده ما به شما کمک می کنیم تا پوستی شفاف و روشن داشته باشید .


شواهد علمی بیانگر این است که استفاده از راهکار های خانگی کمترین عوارض را نسبت به داروهای شیمیایی دارد . از این رو گیاهان و مواد مورد استفاده زیر برای روشن شدن پوست از مضرات بسیار ناچیزی برخوردار است که می توان آن را نادیده گرفت .

بابونه :

یکی از گیاهانی که تاثیر به سزایی در روشن شدن پوست دارد ، بابونه می باشد . باکتری هایی در بابونه وجود دارد که سبب سفید شدن دست و صورت می شود . بدین منظور می توانید دمنوشی از بابونه تهیه کرده و دست و صورت خود را در آن شستشو دهید .
توجه داشته باشید از قبلا از این گیاه استفاده نکرده اید بهتر است اندکی از آن را روی مچ دست خود امتحان کنید . در صورت نداشتن حساسیت از دستور العمل فوق استفاده کنید .

آب لیمو :

آب لیمو به سبب اسیدی بودن موجب برداشتن لایه های مرده پوست می شود . از این رو سبب روشن شدن پوست می گردد . آب لیمو همچنین موجب از بین رفتن لک و جای جوش نیز می شود . به همین سبب موجب داشتن پوستی صاف و شفاف می شود .

پیاز قرمز :

پیاز نیز دارای خواص اسیدی می باشد . این گیاه برای از بین بردن لک های تیره پوست بسیار موثر می باشد . بدین منظور پیاز را برش زده و روی محل بگذارید . پس از گذشت مدتی می توانید آن را بشویید . توجه داشته باشید از پیاز در مجاورت چشم استفاده نکنید .

برگ توت فرنگی وحشی :

این برگ ها خاصی روشن کنندگی پوست را دارند . البته از برگ توت فرنگی معمولی نیز می توانید استفاده کنید . بدین منظور برگ ها چیده و خشک کنید . از این برگ ها دمنوشی تهیه کرده و صورت خود را با آن شستشو دهید .

استفاده از اسطوخودوس :

اسطوخودوس یکی از گیاهانی می باشد که برای سلامت و روشن شدن پوست بسیار موثر است . بدین منظور می توانید از اسانس این گیاه نیز استفاده کنید .

برای خرید هر یک از گیهان دارویی فوق می توانید به فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید