تقویت ناخن با راهکار های خانگی

تقویت ناخن با راهکار های خانگی

سلامت ناخن ها یکی از نشانه های سلامت می باشد . گفته می شود شکستن ناخن ها ، از نشانه های پیری می باشد .


قرار گرفتن مدام ناخن در برابر آب و یا نرسیدن آب به ناخن و … از جمله عواملی است که موجب پوسته شدن ناخن می شود . برای تقویت ناخن راه های بسیاری وجود دارد . استفاده از انواع کرم ها و ژل های تقویت کننده و … محصولاتی هستند که برای تقویت ناخن استفاده می شوند .

در این مطلب ما قصد داریم راهکار هایی خانگی برای تقویت ناخن ارائه کنیم .

روغن بادام :

روغن بادام برای تقویت ناخن بسیار مفید است . آنتی اکسیدان های موجود در این روغن از شکستن و پوسته شدن ناخن جلوگیری می کند .
بدین منظور کافی است روغن بادام را با آب لیمو مخلوط کنید . ناخن های خود را به این مخلوط آغشته کنید . بعد از گذشت ۲ دقیقه دست های خود را بشویید .

نمک دریایی :

نمک دریایی یکی از راحت ترین و موثر ترین راه برای درمان ناخن های شکننده می باشد . بدین منظور کافی است نمک را با اب مخلوط کرده و ناخن هایتان را به آن آغشته کنید . پس گذشتن ۵ دقیقه دستانتان را بشویید .
همچنین می توانید آب لیمو و روغن جوانه گدم را به این محلول اضافه کنید . دستانتان را به مخلوط اغشته کرده و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید .

روغن نارگیل :

ماساژ ناخن ها با روغن نارگیل موجب حفظ رطوبت ناخن ها می شود . البته بهتر است این روغن را اندکی گرم کنید و سپس استفاده کنید . اجازه دهید روغن به مدت ۱ دقیقه روی ناخن هایتان باقی بماند .
این روغن همچنین پوست را نیز تقویت می کند و سبب گردش خون بهتر می شود .

گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی ، گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان و پروتئین می باشد . برای استفاده از این گیاه ، کافی است ، آب گوجه فرنگی را بگیرید . آنگاه ۲ قطره روغن رزماری را به ۲ قاشق آب گوجه فرنگی اضافه کنید . ناخن هایتان را در این مخلوط فرو کنید . بعد از گذشت ۱۰ دقیقه ، ناخن های خود را با آب بشویید .

سرکه طبیعی سیب :

سرکه سیب را دو سوم فنجان آب گرم مخلوط کنید . با پنه این مخلوط را به ناخن هایتان بزنید . سرکه سیب حاوی موادی است که موجب ضخیم تر شدن ناخن هایتان می شود .

روغن زیتون :

ناخن هایتان را با روغن زیتون ماساژ دهید . بعد از گذشت ۱۰ دقیقه ، ناخن هایتان را با آب بشویید . این روغن همچنین باعث جذب کلسیم در ناخن می شود .

آب لیمو :

آب لیمو طبیعی برای ناخن ها بسیار مفید می باشد . بدین منظور آب لیمو را گرفته و با پنبه به ناخن هایتان آغشته کنید . بعد از گذشت ۱۰ دقیقه دست هایتان را بشویید . آب لیمو دارای ویتامین  Cبوده و یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود . از این رو برای تقویت ناخن ها بسیار مفید می باشد .

روغن درخت چای :

چند قطره ویتامین E و روغن درخت چای را باهم مخلوط کنید . ناخن هایتان را به این مخلوط ، آغشته کنید . بعد از گذشت چند دقیقه ، ناخن هایتان را با آب سرد بشویید . این روغن حاوی آنتی اکسیدان می باشد و برای تقویت ناخن و جلوگیری از شکنندگی ان بسیار مفید است .

  • برای جلوگیری از شکستن و پوسته شدن ناخن ها بهتر است موارد زیر را رعایت کنید .

شستن دست ها به دفعات بسیار موجب ضعیف شدن ناخن ها می شود .
مواد شیمیایی موجود در پاک کننده های ناخن موجب ضعیف شدن و شکستن ناخن می شود .
داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای داشتن ناخن هایی زیبا بسیار موثر است . برای تقویت ناخن ها از رژیم غذایی که حاوی آجیل ، لوبیا ، تخم مرغ ، تخم کدو ، کلم بروکلی و شیر باشد ، استفاده کنید .
در زمستان و در هوای سرد ، از دستکش استفاده کنید .
در هنگام کار با مواد شیمیایی و شستن ظروف از دستکش استفاده کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید