خواص انبه افریقایی

خواص انبه افریقایی

انبه افریقایی یکی از میوه های نادر است که شاید در همه جای جهان به وفور یافت نشود. این انبه دارای خواصی نیز هست که به آن خواهیم پرداخت.

انبه افریقایی (Irvingia gabonensis) همانطور که از نام آن پیداست بومی افریقا می باشد. این میوه بومی منطقه غربی و مرکزی آفریقا هستند که معمولا به عنوان انبه وحشی شناخته می شوند. درختان این میوه می توانند تا ۴۰ متر رشد کنند. دانه های انبه افریقایی بسیار ارزشمند می باشد. اسانس های هایی که این گیاه گرفته می شود، از دانه آن تهیه می شود. بهترین مزایای خوردن انبه آفریقایی شامل تنظیم دیابت، افزایش گردش خون و افزایش کلی سلامت قلب و عروق می باشد.

کاهش وزن :

یکی از دلایل اینکه این میوه های عجیب و غریب در سال های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است، به دلیل تاثیر آن در کاهش وزن است. مطالعات انجام گرفته روی دانه نشان داده است که مواد تشکیل دهنده آن می توانند سطح کلسترول را کاهش داده، همچنین می توانند متابولیسم را تحریک کنند و به طور قابل توجهی سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. عصاره این میوه همچنین موجب اهش اشتها نیز می شود. از این رو مصرف انبه افریقایی سبب کاهش وزن می شود.

کنترل قند خون:

یافته شده است که افرادی که به طور منظم از دانه های خام این میوه یا عصاره آن مصرف می کنند، قادر به کنترل قند خون خود می باشند.

 افزایش گردش خون :

وجود مقدار قابل توجهی از آهن در این میوه، یکی از بارزترین ویژگی های آن محسوب می شود. آهن برای فراهم آوردن اکسیژن به سلول  ضروری است. از رو گردش خون در بدن افزایش می یابد.

سلامت قلب :

مواد فعال در عصاره این میوه قادر به کاهش کلسترول و تحریک متابولیسم هستند، که هر دو می تواند منجر به کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی شود.

مضرات انبه آفریقایی :

مصرف بیش از حد انبه آفریقایی می تواند منجر به مشکلات خواب، سردرد و بیماری روحی شود. آلرژی به این میوه هم وجود دارد، گرچه بسیار نادر است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید