خواص جادویی پونه کوهی

خواص جادویی پونه کوهی

برخی از گیاهان قدمت بسیار گسترده ای دارند . پونه کوهی از جمله گیاهانی است ، که قدمت بسیار طولانی در درمان دارد .


پونه از خانواده نعنا بوده و بسیار شبیه نعنا می باشد . این شباهت حتی موجب یکی دانستن ان ها می باشد . پونه کوهی نوعی از پونه می باشد که در دامنه کوه ها به صورت خودرو می روید . پونه کوهی در حدود ۶۰ سانتی متر ارتفاع دارد . این گیاه بومی مدیترانه می باشد . پونه کوهی را در سراسر دنیا می توان یافت .
این گیاه در یونان باستان برای درمان انواع بیماری ها ، استفاده می شده است . در قرن ۱۹ پزشکان گونه ای از پونه کوهی را کشف کردند که دارای خواص ویزه ای است . این پونه کوهی به مرزنگوش نیز شهرت دارد .

خواص :

– تنظیم قاعدگی
– ضد تشنج
– ضد قارچ
– گیاهان دارویی
– سوزش سردل
– تسکین دهنده معده
– کاهش گاز معده
– ضد میکروب
– مهار رشد کاندیدا آلبیکنس
– ضد باکتری

فواید پونه کوهی

مضرات :

طبق مطالعاتی که در کمیسون  Eآلمان و انجمن محصولات گیاهی آمریکا صورت گرفته برگ پونه کوهی را تاحدود بسیار زیادی بی خطر دانسته اند . هرچند استفاده بی رویه از هیچ گیاه دارویی توصیه نمی گردد . زنان بردار و شیرده با مشورت پزشک مصرف کنند . مصف روغن این گیاه به کودکان زیر دوسال توصیه نمی شود .

طرز مصرف :

برای مصرف این گیاه فوق العاده می توانید از برگ های تازه این گیاه ، جوشانده ای تهیه کنید . بدین منظور کافی است گیاه را به همراه آب روی حرارت قرار دهید تا بجوشد . پس از ۵ الی ۶ دقیقه جوشیدن جوشانده شما اماده است .
برگ های این گیاه را می توانید خشک کنید . از برگ های خشک این گیاه دمنوشی تهیه کرده و میل کنید . بدین منظور کافی است آب جوش را روی گیاه ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد . سپس صاف کرده و میل کنید .
اسانس و روغن این گیاه نیز موجود می باشد .

برای خرید این گیاه دارویی کافی است به قمت فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه کرده و یا روی تصویر زیر کلیک کنید .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید