خواص جالب دمنوش سیب

خواص جالب دمنوش سیب

دمنوش سیب نوشیدن یک نوشیدنی بسیار آرامبخش می باشد که دارای مواد مغذی بسیاری نیز می باشد .

دمنوش سیب حاوی تکه های سیب و چای سیاه و برخی از ادویه ها می باشد . زمان آماده سازی این دمنوش نسبت به سایر اندکی بیشتر می باشد . این نوشیدنی در فصل پاییز بسیار می تواند مناسب باشد. از جمله فواید دمنوش سیب شامل افزایش ایمنی، جلوگیری از سرطان، کاهش التهاب و کمک به کاهش وزن و … می باشد.

افزایش سیستم ایمنی :

تحقیقات زیادی در مورد مزایای سیب ها صورت گرفته است. این تحقیقات بیانگر تاثیر سیب بر روی افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها می باشد . این دمنوش از بیماری پارکینسون نیز جلوگیری می کند.

ضد التهاب :

این دمنوش با دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین ترکیبات ضد التهابی، می تواند باعث تسکین درد مفاصل بیمار شود. دمنوش سیب همچنین می تواند سردرد و درد عضلات را کاهش دهد.

سرطان :

با کایتچین ها، کورستین و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در دمنوش سیب سبب جلوگیری از سرطان می شود. آنتی اکسیدان ها به خنثی سازی رادیکال های آزاد که باعث استرس اکسیداتیو و افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن می شوند، کمک می کنند.

سلامت قلب :

این دمنوش حاوی مواد تشکیل دهنده فعالی است که سبب کاهش سطح کلسترول و فشار خون می شود. دمنوش سیب همچنین موجب کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی می شود.

بینایی :

فلاونوئیدها و سایر مواد مغذی موجود در این چای می تواند به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا کمک کند و دید شما را تقویت می شود.

سلامت گوارش :

این نوشیدنی برای سلامت گوارش بسیار مفید می باشد. دمنوش سیب از یبوست نیز جلوگیری می کند.

سلامت استخوان :

این دمنوش حاوی مقادیر زیادی از منیزیم، سدیم، پتاسیم، ویتامین C و سایر مواد تشکیل دهنده اصلی برای ترمیم و ساخت عضلات و استخوان دارد و از خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز جلوگیری می کند.

طرز تهیه دمنوش سیب

سیب ها رو پوست گرفته و به قطعات کوچک تقسیم کنید. مقداری آب به جوش آورده و سیب ها را درون آن قرار دهید. سپس میتوانید کیسه های چای را به آن اضافه کنید.اجازه دهید این چای خنک شودو سپس میل کنید.
    

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید