خواص دارویی روغن گل همیشه بهار

خواص دارویی روغن گل همیشه بهار

گل همیشه بهار یکی از گیاهان دارویی با خواص فراوان می باشد. روغن گل همیشه بهار نیز دارای خواصی است که به آن خواهیم پرداخت.

خواص روغن گل همیشه بهار شامل حفاظت از سیستم ایمنی، از بین بردن درد، کاهش چین و چروک پوست، بهبود زخم، جلوگیری از اگزما، تسکین سردرد، کاهش التهاب، کمک به سلامت پوست، سرعت بخشیدن به بهبودی، جلوگیری از بیماری های مزمن ، جلوگیری از پیری زودرس، می شود.
روغن گل همیشه بهار یک روغن دارویی قوی است که از گلبرگ های یک گونه معمولی گل همیشه بهار تهیه شده است. در زیر به توضیح برخی از فواید روغن گل همیشه بهار خواهیم پرداخت.

تقویت سیستم ایمنی :

اگر شما در مورد افزایش سیستم ایمنی خود نگران هستید، بیشتر از روغن گل همیشه بهار استفاده کنیداین روغن به علت ویژگی های آنتی باکتریال در درمان های موضعی، مانند برش ها، خراش ها و گزش های حشرات موثر است.

ضد التهاب :

به طور منظم این روغن را به مفاصل و عضلات خود بمالید. این روغن همچنین برای کاهش تورم پس از جراحات نیز مناسب می باشد.

مراقبت از پوست :

اگر پوست شما خشک، ترک خورده، ملتهب و یا آلوده باشد، استفاده از روغن این به سرعت می تواند این مشکلات را درمان کند. التهاباتی مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس از جمله مشکلات افراد بسیاری می باشد. ترکیبات ضد التهابی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی قوی در این روغن می تواند این ناراحتی را تسکین دهد.

درمان اختلالات معده :

اگر احساس می کنید که معده شما همیشه ناراحت است بهتر است گوارش خود را تقویت کنید! اضافه کردن مقادیر کمی از این روغن به سالاد و … می تواند سبب کاهش التهاب در روده و جلوگیری از عفونت های باکتریایی شود. از این رو از مواردی چون کمردرد، اختلال گوارش و یبوست جلوگیری می کند.

جلوگیری از پیری زودرس :

فرآیند پیری می تواند انواع مختلفی در بدن ما داشته باشد. این روغن می تواند از چروک های پوستی ، تغییرات مفاصل در اثر سن و سال ، آرتروز و … جلوگیری کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها می توانند مسیرهای عصبی را از استرس اکسیداتیو محافظت کنند و خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهند.

ضد درد :

این روغن اغلب به عنوان یک ضد درد موضعی مورد استفاده قرار میگیرد . که درد جراحات ، درد حاد، سردرد و درد مرتبط با بیماری های مزمن را کاهش می دهد. مصرف موضعی یا خوراکی این روغن، در مقادیر متوسط، یک آرامبخش بسیار موثر است و همچنین می تواند باعث ایجاد خواب شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید