خواص روغن درخت چای برای بدن

خواص روغن درخت چای برای بدن

روغن درخت چای یکی از اسانس های مهم در حوضه طب سنتی می باشد. خواص روغن درخت چای شامل بسیاری از موارد می باشد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

خواص روغن درخت چای شامل بهبود پوست، ضد جوش صورت، بهبود مو، درمان عفونت ها، ضد باکتری، ضد میکروبی، ضد ویروسی، دفع کننده ادرار و … می باشد.

روغن درخت چای از درختی به نام Alternifolia Melaleuca  تهیه می شود. این درخت بومی استرالیا است. روغن درخت چای حاوی آلفا پینن، بتا پینن، سابینن، میرن، آلفا پهلندن، آلفا ترپینن، لیمونن، سینوئل، گاما ترپینن، پاراسیمن، ترپینولن، لینالول، ترپینول و آلفا ترپینول می باشد.

مراقبت از پوست :

روغن درخت چای دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند به طور چشمگیری زخم ها را بهبود بخشد. بسیاری از مردم برای از بین بردن لکه ها ناشی از سن و سایر مشکلات پوستی از این روغن استفاده می کنند. آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در روغن درخت چای می توانند به سرعت پوست را جوان و صاف کنند.
افراد بسیاری از مشکلاتی چون  پوستی شدید مانند پسوریازیس، اگزما و آکنه رنج می برند. آکنه معمولا به سبب وجود غدد چربی و آلودگی در سطح پوست ایجاد می شود. این روغن آلودگی را از سطح پوست شما خارج می کند.

بهبود مو :

املاح محرک موجود در روغن درخت چای می تواند برای مراقبت از مو مفید باشد. اگر از شوره سر و یا ریزش مو رنج می برید، مقداری از روغن چای را به پوست سر خود ماساژ دهید.این روغن سبب افزایش جریان خون شده و به فولیکول موهای شما کمک می کند که سالم بمانند. از این رو سبب تقویت موهایتان می شود و از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد.

درمان عفونت گوش :

از دیگر خواص روغن درخت چای درمان عفونت گوش می باشد. این روغن تقریبا برای همه قسمت های بدن، از جمله کانال گوش نیز استفاده می شود. عفونت گوش، به ویژه برای کودکان می تواند بسیار دردناک باشد. چند قطره روغن درخت چای را در گوش می تواند این عفونت را به پایان برسانید.

خواص ضد باکتری و ویروسی و … :

هنگامی که فعالیت میکروب ها، باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها اوج می گیرد ، بیماری و عفونت در بدن انسان به وجود می آید. درخت چای یکی از گیاهانی است که می تواند برخی از عفونت ها و باکتری خطرناک را درمان کند.
همچنین زخم هایی که مستعد ابتلا به عفونت باکتریایی هستند، می توانند به طور موثر درمان شوند. روغن درخت چای همچنین عفونت های باکتریایی داخل روده بزرگ، معده، سیستم دفع ادرار را درمان می کند.
این روغن یک ماده ضد میکروبی بسیار قوی است که می تواند میکروب هایی چون پروتوزوئیک که باعث بوجود آمدن تب های شدید گرمسیری و مالاریا می شود، را از بین ببرد.
روغن درخت چای به از بین رفتن برخی از ویروس ها کمک می کند و از بدن در برابر آنها محافظت می کند. همچنین به درمان عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا، اوریون، سرخک و سرفه نیز کمک می کند.

مضرات روغن درخت چای :

تحریک پوست، استفراغ، اسهال، ضعف عمومی، ناراحتی معده، اختلالات سلول خون
برخی از مردم ممکن است نسبت به این اسانس آلرژی داشته باشند.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید