خواص قاصدک ، گیاه دارویی

خواص قاصدک ، گیاه دارویی

قاصدک یکی از گیاهان دارویی می باشد . خواص قاصدک بسیار می باشد . در این مطلب با برخی از مهم ترین خواص قاصدک آشنا خواهیم شد .

خواص قاصدک بسیار زیاد می باشد . قاصدک برای اختلالات کبدی ، دیابت ، اختلالات ادراری ، آکنه ، زردی ، سرطان و کم خونی بسیار مناسب است . این گیاه برای سلامت استخوان و مراقبت از پوست بسیار موثر است .

این گیاه دارای ویتامین A  ، ویتامین C ، آهن و کلسیم می باشد .

سلامت استخوان :

قاصدک غنی از کلسیم بوده و برای رشد و استحکام استخوان بسیار ضروری است . این گیاه حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C و لوتئولین می باشد . این موارد سبب می شود تا قاصدک حامی استخوان های شما باشد .

بهبود کبد :

قاصدک می تواند کمک به درمان بسیاری از بیماری کبد می کند . آنتی اکسیدان و ویتامین C موجود در این گیاه سبب جلوگیری از خونریزی در کبد می شود . قاصدک صفرا را نیز خارج می کند .

دیابت :

دم کرده این گیاه برای بیماران دیابتی بسیار مفید می باشد . این گیاه تولید انسولین شده و سطح قند خون را پایین نگه می دارد . این گیاه همچنین سبب دفع ادرار شده و با خارج کردن قند اضافی از بدن موجب کاهش دیابت می شود . این گیاه از رسوب قند در کلیه نیز می کاهد .

بهبود پوست :

شیره قاصدک برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی ناشی از میکروب و قارچ بسیار مفید می باشد . این شیره قلیایی بوده و خاصیت میکروب کشی دارد . از تماس این شیره با چشم خودداری کنید . این گیاه از خارش ، عفونت قارچی ، اگزما،و دیگر بیماری های پوستی جلوگیری می کند .

جوش صورت :

دم کرده این گیاه یکی سم زدا بسیار قوی می باشد . این گیاه با دارا بودن خواص انتی اکسیدانی که دارد برای درمان آکنه بسیار مناسب می باشد . این گیاه هورمون های موجود در بدن را تنظیم کرده و از جوش صورت جلوگیری می کند . تغییرات هورمونی  موجب ترشح غدد شده و با پوست مرده ادغام می شوند . این اتفاق سبب مسدود شدن منافذ پوست و ترشح سموم می شود . با مسدود شدن سموم ، آکنه تشکیل می شود . این گیاه سموم را خارج کرده و با داشتن ویتامین C از التهاب و قرمزی آکنه نیز جلوگیری می کند .

کاهش وزن :

این گیاه ادرار آور است . ادرار تا ۴ درصد چربی دارد ، که با دفع ان از بدن خارج می شود . از طرفی دیگر این گیاه بسیار کم کالری است . از این رو از قاصدک ها می توان به عنوان یک شیرین کننده نیز استفاده کرد .

سرطان :

قاصدک دارای آنتی اکسیدان ، ویتامین C و لوتئولین می باشد . این مواد سبب کاهش رادیکال های آزاد (عوامل اصلی سرطان زا) در بدن می شود . با اسن وصف خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد . این به خصوص برای درمان سرطان پروستات نیز بسیار موثر است .

یبوست :

این گیاه دارای فیبر بالایی می باشد . فیبر برای هضم غذا و هضم راحت تر غذا بسیار مفید است . این ماه همچنین سبب حرکت راحت تر غذا در روده می شود . فیبر با تحریک روده از یبوست و اسهال جلوگیری می کند . این گیاه برای تحریک اشتها نیز بسیار مفید است .

کم خونی :

قاصدک سطح نسبتا بالاییی از آهن، ویتامین ها و پروتئین می باشد . این گیاه با دارا بودن اهن سطح هموگلوبین را بالا برده و سلول های خونی را افزایش می دهد .

از دیگر خواص قاصدک می توان به کاهش فشار خون بالا ، هضم غذا ، درمان اسکوربوت ، سوء هاضمه ، عفونت در معده ، روده و سیستم ادراری می توان نام برد .

مضرات :

از مصرف بی رویه این گیاه خودداری کنید . بهتر است از مصرف کم قاصدک شروع کنید زیرا ممکن است به آن حساسیت داشته باشید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید