خواص هل شما را شگفت زده می کند

خواص هل شما را شگفت زده می کند

هل نوعی ادویه می باشد که دارای فواید بسیاری است . هل بومی هند ، نپال ، بوتان می باشد . امروزه این گیاه در سراسر جهان کشت می شود .

خواص هل بسیار می باشد که در این مطلب با برخی از آن آشنا خواهیم شد . تقویت دستگاه گوارش ، ضد سرطان ، مشکلات قلبی عروقی ، بهبود گردش خون ، بهبود دهان و دندان ، التهاب مثانه ، تقویت قوای جنسی ، اختلال در نعوظ  انزال زودرس بسیار مفید است .
هل در غلاف کوچکی قرار دارد . این ادویه دارای طعم بسیار دلپذیری می باشد . از این رو در بسیاری از غذا ها ، دسر ها و نوشیدنی ها از آن استفاده می شود .
هل دارای نیاسین ، پیریدوکسین ، ریبوفلاوین ، تیامین ، ویتامین A، ویتامین C، سدیم ، پتاسیم ، کلسیم ، مس ، آهن ، منگنز ، منیزیم ، فسفر و روی می باشد .

ضد سرطان :

این ادویه از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند . هل از عوارض ناشی از سرطان نیز می کاهد . طبق تحقیقات مصرف هل تا ۴۸٪ از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند .

بهبود قلب و عروق :

طبق مطالعات انجام شده هل برای بیماری های قلبی عروقی و کاهش فشار خون بالا بسیار موثر است . عناصر موجود در هل برای جلوگیری از چربی قلب موثر است .

ضد افسردگی :

یکی از خواص هل ، برطرف کردن افسردگی می باشد . این گیاه برای درمان افسردگی و اختلالات روحی بسیار موثر است .

خاصیت ضد میکروبی :

این گیاه خاصیت ضد میکروبی دارد . از این رو برای مهار انواع بیماری میکروبی موثر است . این گیاه همچنین برای درمان مسمومیت غذایی نیز بسیار موثر است .

ضد التهاب :

هل دارای خاصیت ضد التهابی می باشد . از این رو این گیاه برای درمان انواع درد های مفصلی و عضلانی بسیار مفید است . هل برای درد های ناشی از التهابات بسیار موثر است .

بهبود دهان و دندان :

هل دارای خاصیت آنتی بیوتیکی می باشد ، با این تفاوت که عوارض مصرف آنتی بیوتیک را ندارد . هل از بیماری های میکروبی و افزایش باکتری در دهان و دندان جلوگیری می کند .

سم زدایی :

هل فرایند متابولیک بدن را افزایش داده و از رادیکال های آزاد موجود در بدن جلوگیری می کند . این گیاه با از بین بردن سموم انباشته در بدن ف از پیری نیز جلوگیری می کند . ب همین سبب این گیاه از ایجاد سلول های سرطانی جلوگیری می کند .

گلو درد ، تهوع و استفراغ :

هل یک درمان طبیعی برای تهوع می باشد . این گیاه برای رفع احساس استفراغ نیز بسیار موثر است . مصرف جوشانده هل و دارچین برای درمان گلودرد بسایر موثر است . این جوشانده را می توانید صبح ، ناشتا غرغره کنید .

تقویت قوای جنسی :

هل موجب تقویت نیروی جنسی می شود . این گیاه برای درمان اختلال نعوظ و انزال زودرس بسیار موثر است .

درمان اختلالات ادراری ، سکسکه و خوشبو کننده نفس نیز از دیگر خواص هل می باشد .

برای خرید این گیاه دارویی می توانید به وب سایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید .

 

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید