درمان های خانگی برای موهای خشک و شکننده

درمان های خانگی برای موهای خشک و شکننده

داشتن موهایی نرم و لطیف ، ایده همه مردان و زنان می باشد . برای داشتن چنین موهایی راهکار های متفاوتی وجود دارد .

استفاده از درمان های خانگی یکی از این راهکار ها است . برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید .

 

خواص آوکادو

آوکادو با تخم مرغ :

آوکادو غنی از ویتامین ، اسید چرب و مواد معدنی است . داشتن چنین ترکیباتی موجب درخشش موها می شود . می توانید آن را با تخم مرغ مخلوز کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی سر خود بگذارید . پس از آن پند بار با شامپو ملایمی بشویید . این عمل را یکبار در هفته تکرار کنید .

کره :

برای ترمیم موهای خشک خود می توانید مقداری کره به سر خود بمالید . موهای خود را با کرده ماساژ دهید . بعد از گذشت ۳۰ دقیقه موها را با شامپو ملایمی آبکشی کنید .

روغن زیتون :

نصف لیوان روغن زیتون را گرم کنید . موها را با روغن زیتون خوب ماساژ دهید .با کیسه ای پلاستیکی مو هایتان را بپوشانید . پس از ۴۵ دقیقه موهایتان شسته و آبکشی کنید .

استفاده از دمنوش ها :

دمنوش ها تنها برای خوردن نیستند . شما می توانید با یک دمنوش موهایتان را تقویت کنید . بدین شکل که موهای خود را با آن شستشو دهید . دمنوش ها ممک است رنگ موهایتان را تغییر دهند ، از رو از دمنوشی استفاده کنید که با رنگ موهایتان سازگاری دارد . برای موهای بور ، دمنوش بابونه و برای موهای تیره چای سیاه توصیه می شود .

 

سرکه سیب برای موهای خشک

 

سرکه سیب ، روغن زیتون و تخم مرغ :

۱ قاشق چای خوری سرکه سیب را با ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون و ۳ عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید . این ترکیب را روی موهای خود قرار دهید . با یک کلاه پوش یا کیسه ای پلاستیکی موهای خود را بپوشانید . پس از گذشت ۳۰ دقیقه موهای خود را آبکشی کنید .

مخلوط روغن چوب و روغن زیتون :

چند قطره روغن چوب صندل را با روغن زیتون مخلوط کرده وبا استفاده از کف دست به انتهای موای خود بزنید . پس ۴۰ دقیقه آبکشی کنید .

با استفاده از راهکار های گفته شده امیدواریم در داشتن موهایی شاداب و لطیف به شما کمک کرده باشیم .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید