دمنوش ریشه شیرین بیان

دمنوش ریشه شیرین بیان

دمنوش ریشه شیرین بیان یکی از انواع دمنوش های محبوب می باشد. ریشه شیرین بیان دارای فواید بسیار زیادی در حوضه طب سنتی می باشد.

ریشه شیرین بیان دارای خواصی چون سم زدایی بدن، آرام بخش، کاهش فشار قاعدگی، افزایش فشار خون، سوء هاضمه، پیری زودرس، ریزش مو، شوره سر، سرماخوردگی، سرفه، از بین بردن عفونت های تنفسی، کاهش التهاب، درمان اختلالات معده، محافظت از پوست و تقویت مو می باشد. دمنوش ریشه شیرین بیان دارای ترکیباتی از جمله گلایکوزیدها، فلاونوئیدها، آنتول، کومارین ها، استرول ها و تعدادی از آنتی اکسیدان های دیگر و نیز برخی از مواد معدنی و ویتامین می باشد.  با توجه به ماهیت قوی و قوی ریشه و خطر سمیت، هر روز نباید بیشتر از سه فنجان این چای مصرف شود که باید از مزایای بهداشتی زیر برخوردار باشد.

مراقبت از پوست :

دمنوش ریشه شیرین بیان می تواند به حفظ رطوبت پوست شما کمک کند. همچنین می تواند سطح آنتی اکسیدان را در بدن شما بهبود بخشد و در کاهش علائم پیری تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، دمنوش ریشه شیرین بیان می تواند شرایط التهابی مانند پسوریازیس یا اگزما را خنثی کند و به مانند یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل کند و به کاهش خطر اشعه UV کمک کند.

فشار خون پایین :

اگر از فشار خون پایین رنج می برید، ریشه شیرین بیان می تواند یک محرک برای شما باشد. ماهیت تحریک دمنوش ریشه شیرین بیان می تواند فشار خون شما را به سطوح طبیعی افزایش دهد. از این رو سرگیجه و خستگی را از بین می برد و انرژی شما را افزایش می دهد.  اگر از فشار خون بالا رنج می برید، انتخاب این دمنوش می تواند یک خطر برای سلامت شما باشد.

گرفتگی های قاعدگی :

دمنوش ریشه شیرین بیان به طور سنتی برای درمان علائم قاعدگی دردناک و همچنین برای درمان سرگیجه های قاعدگی می تواند موثر باشد. همچنین علائم دیگر مانند تغییرات خلقی و نوسانات هورمونی را بهبود می بخشد. با این حال، مصرف بیش از حد، این دمنوش می تواند اثرات عکس داشته باشد.

مراقبت از مو :

دمنوش شیرین بیان می تواند از خشکی پوست سر ، شوره سر و ریزش مو جلوگیری کند. این دمنوش آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی را به مو می دهد و سبب تقویت فولیکول ها و بهبود ظاهر موهای شما را می شود.

سیستم ایمنی :

عفونت های تنفسی می تواند دشوار و خطرناک باشد. دمنوش ریشه شیرین بیان می تواند به سرعت از طریق خلط و مخاط، تسکین التهاب در گلو و کمک به تقویت سیستم ایمنی برای از بین بردن باکتری ها، این عفونت را درمان کند. آنتی اکسیدان هایی که در این دمنوش پیدا شده است، بدن را در برابر دیگر بیماری ها نیز ایمن می کند.

دفع سموم :

این دمنوش با تحریک ادرار کردن، سموم را از بدن خارج می کند. ادرار، نمک، چربی، سموم و آب را از بدن حذف می کند، همچنین فشار را از کلیه ها و مثانه کاهش می دهد. با این حال، از آنجا که این دمنوش دارای اثرات متابولیک و ملین است، مصرف بیش از حدش می تواند باعث کمبود آب بدن و سایر عوارض جانبی منفی شود.

اضطراب و افسردگی :

این دمنوش گیاهی اغلب برای افرادی که از اضطراب و افسردگی رنج می برند توصیه می شود. عطر و طعم این دمنوش می تواند باعث بهبود خلق و خوی و متعادل کردن سطوح هورمون استرس در بدن شود.

طرز تهیه دمنوش ریشه شیرین بیان :

برای تهیه دمنوش شیرین بیان احتیاج به ریشه شیرین بیان خشک، آب گرم و هر نوع شیرین کننده طبیعی دارید. آب را روی حرارات قرار داده تا به جوش بیاید. سپس مقداری از آب را روی ریشه شیرین بیان بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد.
پس از دم کشیدن می توانید در صورت تمایل هر گونه شیرین کننده طبیعی مانند عسل به آن بیفزایید و میل کنید.

مضرات:

در صورت نوشیدن بیش از حد این دمنوش ممکن دچار سردرد ، خستگی ، فشار خون بالا و حملات قلبی شوید.
در دوران بارداری هرگز از این گیاه استفاده نکنید زیرا خطر سقط جنین را در پی دارد. مادران شیرده و کودکان نیز نباید از این دمنوش میل کنند.
افرادی که از داروهای فشار خون و یا داروهای افسردگی استفاده می کنند، بهتر است از این دمنوش میل نکنند.
این دمنوش همچنین می تواند سبب اختلال در باروری زنان و اختلال نعوظ در آقایان شود.

 

برای خرید هرکدام از گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.
    

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید