دمنوش گل همیشه بهار

دمنوش گل همیشه بهار

دمنوش گل همیشه بهار (Calendula) یکی از دمنوش های معروف در طب سنتی می باشد. دمنوش کالندولا دارای خواص بسیاری می باشد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

دمنوش گل همیشه بهار هم به صورت سرد و هم به صورت گرم میل می کنند. در این دمنوش از شیرین کننده های طبیعی نیز می توان استفاده کرد. از جمله مزایای دمنوش گل همیشه بهار شامل بهبود ظاهر پوست، تقویت سیستم ایمنی،کاهش فشار خون،درمان زگیل، درمان زخم پستان، کاهش درد قاعدگی و سم زدایی بدن می باشد.

بهبود پوست :

در این دمنوش فلاونوئیدها و دیگر آنتی اکسیدان ها وجود دارد که می تواند باعث جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد در پوست شما شود. از این رو این دمنوش می تواند از چین و چروک، لکه های ناشی از سن و لکه های قرمز جلوگیری کند.

سیستم ایمنی :

وجود ترکیبات طبیعی ضد باکتری و ضد ویروسی در این چای کمک می کند، فشار روی سیستم ایمنی بدن کاهش یابد و از عفونت جلوگیری شود.

درد قاعدگی :

این دمنوش دارای اثرات استروژنی است که می تواند به کنترل هورمون ها کمک کند. از این رو از برخی علائم رایج مانند سرگیجه و نوسانات خلقی جلوگیری می کند.

 

دمنوش گل همیشه بهار

برای مطالعه بیشتر در مورد گل همیشه بهار روی تصویر فوق کلیک کنید

 

طرز تهیه دمنوش گل همیشه بهار :

این چای را می توان با گلبرگ های خشک گیاه تهیه کرد.
مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس روی ۲ قاشق غذاخوری گل خشک مقداری آب جوش ریخته و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. آنگاه می توانید به تنهایی یا با دارچین و عسل میل کنید.

مضرات :

زنان باردار و شیرده از مصرف این دمنوش خودداری کنید.
همچنین افرادی که به گرده گل ها حساسیت دارند، از مصرف این دمنوش خودداری کنند.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به قسمت فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید