۱۵ خواص سیب ، نشان سلامت

۱۵ خواص سیب ، نشان سلامت

سیب میوه ای بسیار با ارزش در حوزه سلامت می باشد . این میوه به حدی پر خاصیت است که نماد سلامت را به خود اختصاص داده است .


سیب میوه ای خوشمزه است که فواید دارویی بسیاری دارد . در زیر با برخی از خواص سیب بیشتر آشنا خواهیم شد .

 

سیب قرمز

 

۱. بهبود دندن ها :

سیب را می توان جایگزین مسواک کرد !
گاز گرفتن و جویدن سیب موجب تحریک تولید بزاق در دهان می شود . این بزاق ها از با کاهش سطح باکتری از پوسیدگی دندان محافظت می کنند .

۲ . جلوگیری از آلزایمر :

اخیرا تحقیقاتی روی موش ها صورت گرفته است که حاکی از تاثیر این میوه روی حافظه است . سیب با نشانه های پیری مغز مبارزه می کند . کسانی که از این میوه مصرف می کنند ، کمتر به آلزایمر دچار می شوند

۳ . کاهش خطر ابتلا به بیماری پاریکسون :

طبق تحقیقات صورت گرفته ، کسانی که از میوه ها و یا غذا های با فیبر بالا مصرف می کنند ، کمتر به بیماری پاریکسون دچار می شوند . انتی اکسیدان های موجود در این میوه با رادیکال های ناشی از این بیماری مبارزه می کند .

۴ . ضد سرطان :

این میوه غنی از فلاونول می باشد . مصرف این میوه تا ۲۳ درصد ، خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد . در پوست این میوه ترکیباتی وجود دارد که از سرطان کبد ، روده بزرگ و پستان جلوگیری می کند . این سرطان تا حد زیادی از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند .

۵ . کاهش خطر ابتلا به دیابت :

زنانی که در روز حداقل یک سیب می خورند ۲۸ درصد کمتر به دیابت نوع ۲ نسبت به سایرین مبتلا می شوند . سیب همچنین به کاهش قند خون بسیار کمک می کند .

۶ . کاهش کلسترول :

فیبر های موجود در سیب با چربی روده متصل می شود . این اتفاق موجب پایین آمدن سطح کلسترول خون می شود .

۷. تقویت قلب :

پلاکت های ایجاد شده در شریان های قلب موجب گرفتگی و آسیب قلب می شود . ترکیبات فنلی موجود در پوست سیب همچنین مانع از کلسترول می شود و این مسئله سبب پاکسازی شریان های قلب می شود .

۸ . سنگ کیسه صفرا :

این مشکل بیشتر در افراد چاق دیده می شود . برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا پزشکان توصیه می کنند از رژیم غذایی فیبر دار استفاده کنند . مصرف سیب به کاهش ابتلا به سنگ کیسه صفرا کمک می کند .

۹ . اسهال و یبوست :

فیبر موجود در این میوه موجب می شود تا آب اضافی از ورده بزرگ را بیرون بکشد . همچنین موجب تسحیل حرکت مدفوع در روده ها می شود .

۱۰. خنثی کردن سندرم روده تحریک پذیر :

سندرم روده تحریک پذیر موجب ایجاد یبوست ، اسهال ، درد شکم و نفخ می شود . برای کاهش خطر ابتلا به این مسئله ، پزشکان توصیه می کنند از مصرف لبنیات و غذاهای چرب پرهیز کنند . همچنین مصرف میوه های فیبر داری چون سیب موجب کاهش خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر می شود .

۱۱. از بین بردن بواسیر :

همروئید یا بواسیر مشکلی است که در کانال مقعد روی می دهد . این مشکل خطری برای ادامه زندگی ندارد ، اما ناخوشایند است . مصرف این میوه موجب کاهش فشار به دهانه مقعد شده و به کاهش بواسیر نیز کمک می کند .

۱۲. تناسب اندام :

اضافه وزن سرچشمه بسیاری از بیماری ها می باشد . از این رو پزشکان توصیه می کنند تا در رژیم غذایی خود از غذا های کم کالری استفاده کنید . سیب به سبب فیبر بالا معده را پر کرده و کالری کمتری به شما می دهد .

۱۳. ضد سم :

کبد وظیفه سم زدایی از بدن را دارد . مصرف این میوه به کبد کمک می کند تا در انجام وظیفه خود موفق تر باشد .

۱۴ . تقویت سیستم ایمنی بدن :

این میوه قرمز حاوی یک آنتی اکسیدان به نام کورستین می باشد . کورستین به افزایش ایمنی بدن و تقویت بدن بسیار کمک می کند . این ماده بخصوص زمانی که شما استرس دارید ، بسیار مفید خواهد بود .

۱۵. جلوگیری از اب مروارید :

سیب حاوی انتی اکسیدان است . کسانی که از این میوه مصرف می کنند ف ۱۰ الی ۱۵ درصد کمتر به آب مروارید دچار می شوند .
سیب یکی از میوه پرطرفدار می باشد . پزشکان حتی توصیه می کنند سیب را با پوست بخورند . البته اگر به خوبی شسته شود و از غیر سمی بودن ان مطمئن هستند .

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید