شلغم را در وعده غذایی خود بگنجانید

شلغم را در وعده غذایی خود بگنجانید

شلغم گیاهی بسیار مفید برای بدن می باشد . این گیاه فواید بسیاری دارد که در زیر با آن آشنا خواهیم شد .


بهبود سلامت استخوان ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از سرطان ، کاهش التهاب ، محافظت از سلامت قلب ، تنظیم متابولیسم ، بهبود گردش خون ، هضم راحت تر غذا و … از جمله فواید شلغم می باشد .

شلغم نوعی ریشه گیاه می باشد . از این گیاه در سراسر جهان استفاده می شود . این گیاه ارزش غذایی بالایی دارد . در اکثر نقاط دنیا از ریشه این گیاه استفاده می شود اما در برخی نقاط از برگ های این گیاه نیز استفاده می شود . کشورهایی چون برزیل ، انگلستان و ژاپن و ایران ، ایالات متحده از بازرترین کشور های مصرف کننده شلغم هستند .

تقویت قلب :

این گیاه حاوی مواد مغذی است که برای عملکرد قلب بسیار مفید می باشد . شلغم حاوی فیبر و پتاسیم است . پتاسیم عروق خونی را گشاد کرده و موجب حرکت راحت تر خون در رگ ها می شود . از این رو مصرف شلغم به جلوگیری از حملات قلبی نیز کمک می کند .

دستگاه گوارش :

این گیاه دارای فیبر بالایی می باشد . از این برای جلوگیری از یبوست ، اسهال ، دل درد و نفخ بسیار موثر است . این گیاه همچنین موجب حرکت راحت تر غذا در روده و دستگاه گوارش می شود .

سیستم ایمنی :

ویتامین C موجود در این گیاه ، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود . این ویتامین تولید سلول های سفید خون را افزایش می دهد . همچنین این ویتامین مانند  یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند .

تقویت استخوان :

شلغم حاوی مقدار بالایی از کلسیم می باشد . کلسیم به رشد و ترمیم استخوان بسیار کمک می کند . این گیاه از پوکی استخوان و ورم مفاصل نیز جلوگیری می کند .

 

شلغم

پیشگیری از سرطان :

این گیاه بجز ویتامین C حاوی ویتامین E، منگنز و بتا کاروتن نیز می باشد . این موارد می توانید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و سبب جلوگیری از رشد سلول های سرطانی می شود . از این رو بهتر است شلغم را در وعده غذایی خود بگنجانید .

خواص ضد التهابی :

این گیاه دارای خواص ضد التهابی می باشد . از این رو شما از هر گونه التهابی رنج می برید ، می توانید با مصرف شلغم آن را بهبود دهید .

مضرات :

ترکیباتی در شلغم وجود دارد که ممکن است روی غده تیروئید و تولید هورمون تیروئید تاثیر گذارد . از این اگر دچار اختلالات تیروئید هستید از مصرف ان خوددااری کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید