طرز تهیه انواع ماسک آلوئه ورا برای پوست های متفاوت

طرز تهیه انواع ماسک آلوئه ورا برای پوست های متفاوت

آلوئه ورا یکی از گیاهان دارویی می باشد که به سبب خواصی که دارد، از آن در ساخت لوازم آرایشی استفاده می شود.


ماسک آلوئه ورا یکی از راه هایی است که می توانید از خواص آن برای پوست بهره ببرید. آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی است و می تواند به مانند یک تونر عمل کند. ژل آلوئه ورا دارای مزایای بسیاری است که سبب سالم ماندن پوست و مو می شود.
آلوئه ورا حاوی ۷۵ مولکول بالقوه فعال شامل ویتامین ها، آنزیم ها، مواد معدنی، قندها، اسید سالیسیلیک، اسید آمینه و … است.
این ویتامین ها شامل ویتامین A ، C، B12  و E است که آنتی اکسیدان نیز هستند. همچنین خواص موجود در آلوئه ورا کمک می کند تا التهاب پوست کاهش یابد.

ژل آلوئه ورا را از داخل برگ های آن خارج کنید. می توانید به آن ویتامین E اضافه کرده تا خواص آن افزایش یابد.

در زیر به طرز تهیه تعدادی از ماسک های آلوئه ورا اشاره خواهیم کرد :

  • ماسک آلوئه ورا برای شفاف شدن پوست

 

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
۱قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
۱ قاشق غذاخوری عسل
تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت خود قرار دهید و به مدت ۳ دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند. سپس  ماسک را با استفاده از یک پارچه مرطوب پاک کنید تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. ۱-۲ بار در هفته تکرار کنید.
روغن عسل و نارگیل پوست شما را آبرسانی و مرطوب می کند همچنین از ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند.

  • ماسک آلوئه ورا برای درمان آکنه

 

۱ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا
¼ قاشق چای خوری پودر تخم گشنیز
چند قطره از لیمو تازه
تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده و به صورت یک خمیر در آورید. این خمیر را روی قسمت های جوش دار صورت قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب معمولی شستشو دهید. می توانید روزانه اینکار را تکرار کنید.
گردو ماجرا یک دارو آیورودائی است زیرا دارای عناصر ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که عفونت را حذف می کنند، منافذ مسدود شده و به کنترل روغن کمک می کند. آجیل نیز بر روی آکنه کیستیک قوی است. آب لیمو کمک می کند تا در روشنایی لکه های تیره روی پوست شما. ژل آکنه و آکنه را برای پوست روشن کنید.

  • ماسک آلوئه ورا برای درمان خشکی پوست

 

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
 ½ قاشق چای خوری روغن زیتون
۱ قاشق غذاخوری عسل
مواد را باهم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود قرار دهید و حدود ۳۰ دقیقه اجازه دهید بماند. با استفاده از یک پارچه تمیز صورت خود را تمیز کنید. ۳-۴ بار در هفته این ماسک را تکرار کنید.
روغن زیتون و روغن بادام پوست شما را مرطوب نگه می دارد و همچنین به پوست شما کمک می کند که ترمیم شود. ویتامین E، ویتامین K و اسیدهای چرب سبب نرمی پوست می شود.

  • ماسک آلوئه ورا برای پوست های چرب

 

۱قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا
۱ قاشق چای خوری ماست
۲/۱قاشق چای خوری آب لیمو
تمام ترکیبات را مخلوط کنید . خمیر را روی صورت و گردن خود قرار دهید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس آن را بشویید. ۳-۴ بار در هفته می توانید تکرار کنید.
لیمو دارای خواص خنک کننده و رطوبتی است. همچنین غنی از ویتامین C است، که می تواند به از بین بردن آکنه و روشن شدن پوست کمک کند. ماست حاوی اسید لاکتیک است که می تواند کمک کند پوست را لایه برداری کند.

  • ماسک آلوئه ورا برای پوست حساس


۱ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا
۱ قاشق چایخوری از موز رسیده
۲/۱ قاشق چای خوری عسل
تمام ترکیبات را مخلوط کنید . خمیر را روی صورت و گردن خود قرار دهید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند . با استفاده از یک پارچه مرطوب تمیز صورت خود را تمیز کنید. ۳-۴ بار در هفته تکرار کنید.
موز رسیده حاوی هیدراتاسیون و به علت دارا بودن آب، کربوهیدرات و چربی به تغذیه پوست کمک می کند. عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که باعث می شود باکتری را نابود کند.

  • ماسک صورت برای از بین بردن لکه های تیره

 

۱  قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا
۱  قاشق چایخوری از ماست
۱  قاشق چایخوری پودر زردچوبه
۱  قاشق چای خوری آب لیمو
تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید و خمیر را روی صورت خود قرار دهید. به مدت ۵ دقیقه با حرکات دایره ای پوست را ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه با استفاده از یک پارچه مرطوب تمیز صورت خود را تمیز کنید. می توانید ۳-۴ بار در هفته این ماسک را تکرار کنید.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به وبسایت فروشگاه اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید