فلفل سیاه چه فوایدی دارد

فلفل سیاه چه فوایدی دارد

فلفل سیاه دارای خواص بسیاری می باشد . از این گیاه در اکثر غذا ها استفاده می شود . گفته می شود این گیاه بومی هند است . در این مطلب قصد داریم با خواص این گیاه بیشتر آشنا شویم . 

ففلف سیاه دارای خواصی چون اختلالات تنفسی ، سرفه ، سرماخوردگی ، یبوست ، سوء هاضمه ، کم خونی ، ضعف جنسی ، درد های عضلانی ، بیماری های دندان ، چرک دندان ، اسهال و بیماری های قلبی و … مفید است .
این گیاه دارای موادی چون منگنز ، آهن ، پتاسیم ، ویتامین C، ویتامین K و فیبر و … می باشد .

تقویت معده :

فلفل باعث ترشح بیشتر اسید معده می شود . این گیاه همچنین از اسهال ، یبوست و قولنج نیز پیشگیری می کند . این گیاه باعث می شود تا فرایند هضم راحت تر انجام گیرد . این گیاه از زخم معده نیز جلوگیری می کند . خواص آنتی کسیدانی و ضد التهابی سبب می شود تا زخم معده تشدید نشود .

کاهش وزن :

لایه بیرونی دانه فلفل موجب می شود تا سلول های چربی از کار بیفتد . سلول های شکسته توسط بدن جذب می شوند . از این رو از اضافه وزن جلوگیری می شود . به طور کل غذا های تند به طور طبیعی موجب لاغری می شود .

بهبود پوست :

فلفل باعث می شود که از بیماری های پوستی جلوگیری می کند . فلفل همچنین موجب تولید رنگدانه پوست می شود . فلفل از تاثیر مخرب اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند .

 

فلفل سیاه

بهبود تنفس :

فلفل از سرفه و سرماخوردگی جلوگیری می کند . این گیاه همچنین سینوزیت را نیز تسکین می دهد . فلفل سیاه سبب دفع اخلاط و بلغم نیز می شود . این گیاه با دفع اخلاط و سرفه سبب رفع و خارج شدن عوامل بیماری می شود .

خاصیت آنتی اکسیدانی :

فلفل دارای مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان است . آنتی اکسیدان از آسیب های ناشی رادیکال های آزاد جلوگیری می کند . از بین بردن رادیکال های موجب سالم ماندن سلول های سالم شده و از ایجاد سلول های سلول سرطانی جلوگیری می کند .وجود آنتی اکسیدان ها موجب جلوگیری از آسیب پوست شده و از علائم پیری مانند چین و چروک ، لکه های سن و از دست دادن حافظه پیشگیری می کند .

تقویت حافظه :

یکی خواص مهم فلفل سیاه تاثیر آن بر روی عملکرد مغز است . این گیاه سبب کاهش اختلالات مغزی شده و آلزایمر نیز جلوگیری می کند . فلفل همچنین  در بیماران آلزایمری سبب بهبود و جلوگیری از پیشرفت بیماری می شود .

این گیاه همچنین از آسم وسیاه سرفه ، درمان نیش حشرات ، پوسیدگی دندان ، درمان مشکلات بینایی و … مفید می باشد .

مضرات :

فلفل ممکن است سبب عطسه شود . این گیاه برای افرادی که جراحی کرده اند ، مناسب نیست ، زیرا ممکن است سبب تحریک روده ها شود . در صورت بروز هر گونه حساسیت و آلرژی از مصرف آن خودداری کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید