فواید آب خیار ، نوشیدنی تابستانه

فواید آب خیار ، نوشیدنی تابستانه

 نوشیدن مایعات در فصل تابستان بسیار مفید می باشد. از این رو نوشیدن انواع آب میوه و آب سبزیجات توصیه می شود.


خیار یکی از سبزیجات با خواص مناسب برای فصل تابستان می باشد. خواص خیار برای پوست بسیار شناخته شده می باشد. به همین سبب است که در بسیاری از لوازم آرایشی از خیار استفاده می شود. اما آنچه که این مطلب را به آن اختصاص داده ایم آب خیار است. آب خیار نوشیدنی ساده ای از خیار است که به راحتی تهیه می شود.

فواید آب خیار بسیار زیاد می باشد . آب خیار غنی از ویتامین K است و همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین C، مس، منیزیم، پتاسیم، ویتامین های گروه B، ویتامین A، فیبر غذایی، الکترولیت ها و سایر ترکیبات پلی فنیک است که می توانند بدن را تحت تاثیر قرار دهند.
آب خیار یک نوشیدنی ساده است که شما می توانید در خانه آن را تهیه کنید و با استفاده از دیگر میوه ها به طعم آن بهبود ببخشید.

برخی از مهمترین فواید آب خیار شامل تقویت کلیه ها، کنترل اختلالات خونریزی، افزایش تراکم معدنی استخوان، مبارزه با سرطان، تقویت عملکرد سیستم عصبی، کنترل تولید هورمون، بهبود سیستم ایمنی، تقویت سلامت بینایی، بهینه سازی متابولیسم می باشد.

جلوگیری از پوکی استخوان :

این نوشیدنی دارای مواد معدنی مانند مس، منیزیم و پتاسیم می باشد. از این رو به سلامت استخوان ها و افزایش تراکم استخوانی کمک می کند و از پوکی استخوان و سایر بیماری های مرتبط با سن جلوگیری می کند.

افزایش ایمنی:

آب خیار دارای سطح قابل توجهی از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید می باشد. این ویتامین با تحریک گلبول های سفید خون موجب تقویت سیستم دفاعی بدن می شود. همچنین در بدن مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و بدن را از وجود رادیکال های آزاد به دور نگه می دارد.

تعادل سطح هورمون :

از دیگر فواید آب خیار کمک به کنترل سطح هورمون ها است. سطح کلسیم در خون موجب تعادل هورمونی در شما نیز می شود. اگر غده تیروئید یا غده هیپوفیز شما شروع به درستی کار نکند وجود کلسیم می تواند به حفظ تعادل هورمون کمک کند.

درمان مشکلات خونریزی :

کمک به درمان مشکلات خونریزی از فواید آب خیار می باشد. اگر از مشکلات خونریزی رنج می برید و از خونریزی قاعدگی و لثه رنج می برید، آب خیار می تواند انتخاب مناسبی باشد.

تقویت سیستم عصبی :

کلسیم به عنوان یک الکترولیت در شرایط خاص عمل می کند و نقش کلیدی در ارتباط عصبی عضلات دارد. سطح بالای این ویتامین در این نوشیدنی، بدین معنی است که فعالیت های بدنی شما بهینه می شود و از مشکلات عصبی شما کاسته می شود.

تقویت بینایی :

وجود مقادیر متوسط ​​ویتامین A علاوه بر سایر آنتی اکسیدان هایی که در این نوشیدنی یافت می شوند، می توانند به ما در حفظ سلامت بینایی کمک کنند. از این رو از بیماری هایی چون دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند. چگونه میوه آب میوه را بخوریم

طرز تهیه :

۳ خیار متوسط را پوست گرفته و و به همراه  فنجان آب در مخلوط کن بریزید. سپس مقداری لیمو یا آب لیمو به آن اضافه کنید.

مضرات :

عوارض جانبی بسیار کمی از آب خیار وجود دارد، اگرچه برخی از افراد ممکن است واکنش های آلرژیک یا مشکلات گوارشی داشته باشند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید