از فواید خیار برای پوست و مو چه می دانید

از فواید خیار برای پوست و مو چه می دانید

یکی از فواید خیار ، برای پوست صورت و مو می باشد . از خیار برای ساخت انواع محصولات آرایشی و بهداشتی ، شامپو ها و … استفاده می شود .

تحقیقات نیز حاکی از فواید خیار برای پوست است . در زیر به چند نمونه ماسک که با استفاده از خیار تهیه می شود ، اشاره می کنیم .

درمان لک :

برای درمان انواع کک و مک و لک صورت می توانید از خیار استفاده کنید . این میوه خاصیت ضد التهابی دارد و باعث نرم شدن پوستتان نیز می شود .
بدین منظور آب خیار را با ۱ قاشق غذاخوری جو بلغور مخلوز کنید . اجازه دهید این مخلوط ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند . پس از ان صورت خود را با آب ولرم بشویید و اندکی آب سرد نیز بر روی صورت خود بریزید تا منافذ پوست بسته شود .

کاهش چین و چروک :

خیار یک مرطوب کننده طبیعی پوست می باشد . پوست اطراف چشم به سبب نازک بودن ، بسیار آسیب پذیر است .
بدین منظور می توانید ، برشی از این میوه را روی پوست صورت خود قرار دهید . این مسئله کمک بزرگی برای رفع چین و چروک دور چشم می کند .

رفع آب اضافی پوست :

قراردادن برش خیار روی پوست ، سبب جذب آب اضافی پوست صورت می شود . این عمل همچنین موجب کاهش تورم چشم می شود .

از بین بردن کیست زیر چشم :

خیار به کمک رفع کیست های زیر پوستی اطراف چشم می کند .
بدین منظور خیار را با روغن اسطوخودوس و روغن بابونه  و اندکی عسل مخلوط کنید . هنگامی که مخلوط خمیری شکل به دست آوردید ، آن را روی پوست زیر چشم خود قرار دهید . پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زیر چشم خود را پاک کنید و بشویید .

کاهش ریزش مو :

آب این میوه برای کاهش ریزش مو بسیار مفید می باشد . این میوه حاوی سیلیکون ، گوگرد ، سدیم، فسفر و کلسیم می باشد . این مواد مغذی سبب افزایش رشد مو می شود .
بدین منظور می توانید روزانه از آب خیار بنوشید . همچنین می توانید آب خیار را به مو و پوست سر خود آغشته کنید . بعد از گذشت یک ساعت موهای خود را با شامپو ملایمی بشویید .

براق کردن مو :

شستشو مو با آب خیار سبب براق کردن موها می شود . آب خیار به موها حالت ابریشمی می بخشد . سلیس موجود در این میوه سبب زیباتر شدن مو می شود .

خیاریکی از مویه پر خواص برای پوست و مو می باشد . این میوه علاوه بر مو دارای خواص بینظیری برای بدن نیز می باشد . ذکر این نکته ضروری است که مصرف بی رویه این میوه نیط مضر بوده و ممکن است دارای عوارضی باشد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید