فواید دمنوش زنجبیل لیمو برای بدن

فواید دمنوش زنجبیل لیمو برای بدن


دمنوش ها دارای خواص متنوعی می باشند. این خواص به شما کمک می کند تا از بسیاری از مشکلات رها شوید و زندگی بهتری داشته باشید. دمنوش زنجبیل لیمو یکی از این دمنوش ها می باشد.

خواص دمنوش زنجبیل لیمو شامل تقویت سیستم ایمنی، کاهش تب، تنظیم قند خون، کمک به هضم، تسکین درد، کمک به مراقبت از پوست و مو و … می باشد.

هم  لیمو و هم زنجبیل دارای خواص افزایش انرژی و اثرات آنتی اکسیدانی و تقویت ایمنی بدن هستند. لیمو و زنجبیل سال های سال جز مهمی از طب سنتی بوده اند. به همین سبب  ترکیب این دو می تواند یک نوشیدنی فوق العاده باشد.

درمان تهوع :

زنجبیل دارای یک ماده فعال بسیار قوی است، که قادر به از بین بردن باکتریایی است که اغلب به معده حمله می کنند و عملکرد گوارشی را به خطر می اندازند. زنجبیل برای تسکین حالت تهوع و استفراغ در حین هضم غذا و جذب مواد مغذیموثر می باشد.

مراقبت از پوست :

وجود مقدار بالای ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در لیمو و زنجبیل سبب می شود که یک گزینه عالی برای بهبود سلامت پوست باشد. شما می توانید این دمنوش را بنوشید و یا آن را به صورت موضعی به پوستتان بمالید. آنتی اکسیدان ها به کاهش استرس اکسیداتیو در پوست کمک می کنند و موجب رشد سلول های جدید می شوند. همچنین این دمنوش دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی بوده و پوست را از عفونت پاکسازی می کند.

کاهش وزن :

زنجبیل سبب تحریک متابولیسم می شود. همچنین می تواند به کاهش احساس گرسنگی کمک کند. بنابراین، یک لیوان چای زنجبیل لیمو در صبح می تواند کمک به کسانی که قصد کاهش وزن دارند، بسیار کمک کند.

مراقبت از مو :

لیمو و زنجبیل هر دو قرن ها به طور مستقل برای سلامتی مو مورد استفاده قرار می گیرند. این چای حاوی ویتامین A و C است که برای رشد مو و کاهش خشکی پوست سر و شوره سر است. 

افزایش ایمنی :

هم لیمو و هم زنجبیل در سراسر جهان یک کمک کننده به سیستم ایمنی شناخته می شوند. این دمنوش به شما کمک می کند تا از انواع بیماری ها در امان بمانید. هنگامی که شما از سرماخوردگی یا آنفولانزا رنج می برید، ۱-۲ فنجان این دمنوش می تواند درمان موثری برای شما باشد.

کنترل دیابت :

زنجبیل یکی از گیاهان تاثیر گذار برای کنترل قندخون می باشد. این دمنوش از قند خونی که می تواند به دیابت منجر شود، جلوگیری می کند.

کاهش درد :

طبیعت ضد التهابی زنجبیل نه تنها باعث تحریک، تورم و التهاب بدن نمی شود، بلکه می تواند به عنوان یک ضد درد نیز عمل کند. این چای می تواند درد ناشی از گرفتگی قاعدگی، بیماری و جراحی ها را نیز تسکین دهد.

مضرات دمنوش زنجبیل لیمو :

افرادی که از ناراحتی های معده مثل سوزش سر دل و یا غیره رنج می برند، این نوشیدنی می تواند سبب حساسیت شود. قبل از مصرف مداوم آن با پزشک خود مشورت کنید.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل لیمو :

برای تهیه دمنوش زنجبیل ابتدا ریشه زنجبیل را به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. سپس مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. به این ترکیب مقداری عسل نیز می توانید اضافه کنید.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید