فواید روغن سیر

فواید روغن سیر

سیر یکی از گیاهان مورد توجه در طب سنتی می باشد. روغن سیر دارای خواص آنتی اکسیدانی ویژه ای می باشد که به نوبه خود بسیار حائز اهمیت می باشد.

از سیر روغنی تهیه می شود که روغن سیر نامیده می شود. روغن سیر از طریق تقطیر بخار حبه سیر تازه یا خیساندن آن در یک روغن حامل به دست می آید. از این روغن حتی در آشپزی نیز می توان استفاده کرد.
مزایای استفاده از روغن سیر عبارتند از کمک به کاهش وزن، تسکین سردرد، کاهش التهاب، تحریک گردش خون، هضم غذا، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش سطح کلسترول و کاهش سطح قند، کاهش فشارخون، یبوست، سردرد، اسهال می باشد.

بهبود هضم :

روغن سیر می تواند یک درمان بسیار موثر برای یبوست و التهاب در روده باشد. با توجه به محتوای آنتی اکسیدان بالا این روغن می تواند به بهبود هضم و کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف گوارشی کمک کند.

کاهش التهاب :

روغن سیر برای داروهای موضعی و کاهش التهاب مفید است. آلیسین یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند است که می تواند باعث تحریک بافت و کاهش درد در مفاصل و مناطق موضعی شود.

تسکین سردرد :

شواهد نشان میدهد که استفاده از مقدار کمی از روغن سیر یا مصرف مقدار کمی از این روغن می تواند به از بین بردن التهاب در معابر و مویرگ ها که ممکن است باعث ایجاد میگرن و سردرد شود، کمک کند..

تنظیم دیابت :

روغن سیر می تواند به تنظیم تولید انسولین و مصرف انرژی بدن کمک کند.

کاهش وزن :

این روغن به متابولیسم و سوزاندن چربی ها کمک می کند.  سیر همچنین می تواند اشتها را مهار کند. از این رو می توان گفت این روغن در کاهش وزن می تواند مفید باشد.

تقویت سیستم ایمنی :

روغن سیر حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشد که دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد عفونی کننده است. این خاصیت سبب می شود پوست شما احیا شود. همچنین روده و گوارش شما را  عفونت پاک می کند. پ

افزایش جذب مواد مغذی :

ترکیبات سولفیدی و آنتی اکسیدانی موجود در روغن سیر می توانند جذب مواد مغذی را در سیستم گوارش تقویت کند. از این رو کلسیم، آهن و پتاسیم بیشتری به بدن شما می رسد.

تقویت استخوانها :

مطالعات مقدماتی نشان می دهد که عصاره این روغن می تواند به کاهش میزان استروژن در زنان یائسه که منجر به کاهش تراکم استخوان ها می شود، کمک کند/

مضرات :

این روغن نیز به مانند تمام خوراکی ها می تواند دارای مضراتی باشد . فشار خون و قند خون پایین ، مشکلات معده، التهاب پوست، خونریزی بیش از حد، بوی بدن و تنفس بد، از جمله عوارض این روغن می باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید