فواید و مضرات دمنوش گل رز

فواید و مضرات دمنوش گل رز

آیا تاکنون دمنوش گل رز نوشیده اید ؟ چقدر از مزایای این دمنوش فوق العاده آگاه هستید ؟ امروز قصد داریم شما را با خواص و فواید این دمنوش منحصر به فرد آشنا کنیم .

از جمله مزایای دمنوش گل رز می توان به توانایی آن در کاهش درد قاعدگی ، جلوگیری از بیماری های مزمن ، تقویت سیستم ایمنی ، کاهش التهاب ، کمک به هضم ، سم زدایی بدن ، تسکین عفونت های تنفسی ، تنظیم چرخه خواب می باشد .  مصرف به اندازه از دمنوش گل رز بسیار مفید می باشد اما مراقب باشید که بیش حد استفاده نکنید .

طرز تهیه دمنوش گل رز:

برای تهیه این دمنوش کافی است مقداری  گلبرگ ها را خشک کنید . مقداری آب روی حرارت گذاشته تا جوش بیاید سپس آب را روی گل های خشک ریخته و اجاده دهید در حرارت ملایم به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد . شما می توانید برای خوش طعم شدن مقداری عسل نیز به آن بیفزایید .
اضافه کردن این دمنوش به رژیم غذایی شما ، می تواند به درمان آرتریت ، گرفتگی عضلات در قاعدگی ، سرطان ، آنفولانزا ، سرماخوردگی ، مشکلات گوارشی ، برونشیت ، افسردگی ، بی خوابی و بسیاری از بیماری های مزمن دیگر کمک کند .

ناراحتی در زمان قاعدگی :

یکی از بهترین داروها برای دوره های دردناک و سنگین، دمنوش گل سرخ است زیرا می تواند نه تنها به تنظیم هورمون ها کمک کند بلکه باعث کاهش تراکم رحم می شود از این رو موجب تضعیف کمردرد می شود .  همچنین نوسانات خلقی که اغلب همراه با قاعدگی هستند را نیز کاهش می دهد .

سیستم ایمنی :

همانند بسیاری از گیاهان و گل های گیاهی که برای دمنوش ها استفاده می شود ، دمنوش رز نیز دارای ویتامین C است که یکی از مهم ترین ویتامین های بدن ماست . دارا بودن این ویتامین به تولید گلبول های سفید و در نتیجه افزایش ایمنی کمک می کند .

بیماری مزمن :

یکی از علل عمده بیماری مزمن ، مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی ، استرس اکسیداتیو است . این رادیکال های آزاد می تواند به سلول های سالم آسیب بزنند . با افزایش تعداد آنتی اکسیدان ها در بدن می توان از خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش داد .

اختلالات خواب :

خواص آرام بخش طبیعی دمنوش گل رز قابلیت رقم زدن یک خواب فوق العاده را در شب برای شما دارد .  این دمنوش به کاهش التهاب ، کاهش استرس و تنظیم هورمونی و تنظیم الگوهای خواب کمک می کند .  بنابراین اگر دچار بی خوابی هستید قبل از خواب یک فنجان دمنوش گل سرخ بنوشید .

مشکلات تنفسی :

سرماخوردگی ، آنفلوآنزا ، برونشیت یا سایر شرایطی که سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار می گیرد ، نوشیدن این دمنوش توصیه می شود . به طور کلی این دمنوش برای آرام کردن ریه ها از بین بردن باکتری ها و میکروب ها در مجرای تنفسی بسیار مناسب است .

هضم :

خواص ضد باکتری این دمنوش می تواند به یبوست ، گرفتگی ، نفخ و اسهال کمک کند .گفته می شود اگر دوبار در روز این دمنوش را بنوشید حتما اثر آن را بر دستگاه گوارش مشاهده می کنید .

عوارض جانبی دمنوش:

این دمنوش دارای عوارض خاصی نمی باشد، اما به طور کل نوشیدن بیش از حد آن و یا برای برخی از افراد ممکناست عوارض زیر را در بر داشته باشد . 

سردرد
حالت تهوع
استفراغ
خستگی
همچنین زنان باردار و شیرده قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند .

برای مطالعه خواص دمنوش ها اینجا کلیک کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید