لوبیا سبز جایگزین گوشت قرمز در خانه

لوبیا سبز جایگزین گوشت قرمز در خانه

غذا های ایرانی دارای موادی می باشند که هرکدام خواص بی نظیری دارند . لوبیا سبز در غذا های ایرانی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است . در این مطلب قصد داریم با خواص بی نظیر این گیاه آشنا شویم .

یک فنجان لوبیا سبز حاوی ۳۱ کالری ، ۷ گرم کربوهیدرات ، ۳ گرم فیبر ، ۳ گرم قند، ۲ گرم پروتئین و ویتامین A ، C وk  می باشد . لوبیا سبز فاقد چربی می باشد .

تقویت قلب

لوبیا سبز برای افرادی که گرفتگی شریان قلب دارند ، بسیار مفید می باشد . لوبیا سبز به سبب داشتن فیبر، پتاسیم ، فولات و منیزیم ، نش موثری در تقویت قلب دارد . این گیاه همچنین با باز کردن شریان های قلبی به تنظیم فشار خون کمک می کند .

دیابت :

کارشناسان تغذیه به افرادی که به سبب داشتن دیابت نمی توانند هر غذایی را مصرف کنند ، مصرف لوبیا سبز را توصیه می کنند .

ضد سرطان :

این گیاه همچنین با دارا بودن انواع ویتامین بتکا کاروتن و فولات موجب پیشگیری از سرطان می شوند . این گیاه بخصوص برای جلوگیری از سرطان روده بسیار مفید است .

 

لوبیا سبز

بارداری :

این گیاه حاوی آهن می باشد . مصرف لوبیا سبز در بارداری بسیار توصیه می شود . این گیاه به قدری دارای اهن می باشد که مقدار آهن موجود در ان با گوشت قرمز برابر است . به عبارتی کسانی که نمی توانند از گوشت قرمز استفاده کنند ، لوبیا جایگزین بسیار مناسبی برای آن می باشد .
این گیاه همچنین برای افرادی که قصد بارداری دارند بسیار مفید است . لوبیا سبز موجب افزایش باروری در فرد می شود .

درمان افسردگی :

این گیاه دارای مقادیری اسیدفولیک می باشد . این ماده از ابتلا به افسردگی پیشگیری می کند . این گیاه همچنین هورمون های بدن را تنظیم می کند . تنظیم هورمون های بدن موجب می شود تا از ابتلا به بی خوابی و … در امام باشیم .

کاهش علائم یاسگی :

مصرف این گیاه موجب کاهش علائم پیش از یاسگی می شود . این گیاه از دل درد و تغییر خل و خو ناشی از یاسگی جلوگیری می کند .

بهبود مفاصل :

این گیاه همچنین با افزایش پتاسیم دریافتی موجب بهبود مفاصل شما می شود . این گیاه همچنین از ابتلا به آرتروز و رماتیسم پیشگری می کند .

خواص این گیاه به حدی است که هرکس باید ان را در باغچه خود پرورش دهد . دقت کنید در هنگام خرید لوبیا سبز ، لوبیا هایی را انتخاب کنید که غلاف های سبز و نرمی دارند . از این گیاه در غذا های ایرانی نیز استفاده می شود .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید