ماسک گیاهی برای از بین بردن آکنه صورت

ماسک گیاهی برای از بین بردن آکنه صورت

آکنه یک نوع عارضه پوستی است که برای فرد بسیار آزار دهنده می باشد . برای رفع این عارضه کرم و پاک کننده بسیاری در بازار موجود می باشد .

شما اگر به دنبال راهکاری خانگی برای رفع آکنه صورت خود می باشید ما ماسک عسل و دارچین را به شما معرفی می کنیم .

چرا عسل و دارچین ؟

عسل دارای خواص ضد باکتری فوق العاده ای می باشد . این خاصیت سبب می شود تا آکنه را به راحتی از بین ببرد و به بهبود پوست کمک کند . این ماده همچنین منافذ پوست را پاکسازی کرده و موجب از بین رفتن باکتری ها می شود .

دارچین حاوی یک ماده شیمیایی خاص به نام سینامالدئید می باشد . این ماده خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری دارد . دارچین نیز مانند عسل منافذ پوست را باز می کند . این ماده سبب می شود تا پوست درخشان تر شود و گردش خون در آن تقویت شود .

برای تهیه این ماسک به چه چیز هایی احتیاج داریم ؟

۱ قاشق غذاخوری دارچین تازه و پودر شده
۲ قاشق غذا خوری عسل تازه و خالص و طبیعی

اگر از پودر دارچین استفاده کنید ، کار شما راحت تر می شود . در غیر این صورت می توانید توسط یک هاون و دسته هاون دارچین را به خوبی پودر کنید . دارچین را درون کاسه ای ریخته و عسل را به آن اضافه کنید . اجازه دهید این خمیر به دست آمده ۱۵ الی ۲۰ دقیقه استراحت کند .
این ماسک را همچنین می توانید در یخچال ذخیره کنید .

طرز استفاده :

قبل از استفاده از این ماسک صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی پاک کنید . صورت خود را با آب گرم شسته و ماساژ دهید . صورتتان را با استفاده از یک حوله خشک کنید . مقداری از مخلوط را برداشته و روی نقاط آسیب دیده قرار دهید . می توانید قبل از خواب این کار را انجام دهید . همچنین می توانید تمام صورت خود را آغشته به ماسک کنید . در این صورت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه صبر کرده سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید .
از این ماسک می توانید به مدت ۲ تا ۴ هفته استفاده کنید . بعد از گذشت این مدت زمان شاهید نتیجه شگفت آور آن خواهید بود .

هشدار :

قبل از امتحان کردن این ماسک مطمئن شوید که به دارچین و عسل حساسیتی ندارید . همچنین در زمان استفاده از ماسک نیز در صورت بروز احساس سوزش و خارش ، به سرعت صورتتان را بشویید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید