مزایای باور نکردنی از روغن کنجد

مزایای باور نکردنی از روغن کنجد

روغن کنجد دارای مزایای بسیار زیادی می باشد . این روغن نسبت به روغن های دیگر کمتر شناخته شده است .

روغن کنجد برای سلامت پوست و مو ، تحریک رشد استخوان ها ، کاهش فشار خون ، افزایش سلامت قلب ، مدیریت اضطراب و افسردگی ، حفاظت از سلامت نوزاد و … مفید می باشد .

روغن کنجد ، از دانه های کنجد به دست می آید . این روغن یکی از سالم ترین روغن ها می باشد . این روغن در سال های اخیر محبوبیت اندکی به دست آورده است . از این روغن در ماساژ نیز استفاده می شود . در زیر به برخی از خواص کنجد اشاره می کنیم .

تقویت پوست و مو :

در طب سنتی از این روغن  بسیار استفاده می شود . روغن کنجد موجب کاهش ریزش مو می شود . ماساژ دادن مو با این روغن سبب از بین بردن باکتری در مو می شود .
این روغن از روی است، که یکی از مواد معدنی مهم در بدن برای پوست به شمار می رود . روغن کنجد موجب از بین رفتن لک های پوستی و از بین رفتن بیماری پوستی می شود . از این رو سبب جلوگیری از پیری زودرس می شود . از روغن کنجد می توان به عنوان یک کرم ضد آفتاب استفاده کرد .

سلامت قلب :

این روغن نیز مانند سایر روغن های گیاهی ، بسیار مفید و خوشمزه می باشد . روغن کنجد شامل طیف گسترده ای از اسیدهای چرب اشباع نشده، از جمله سسامول و سسامین است . این مسئله می تواند سیستم قلبی و عروقی را متعادل نگه دارد و سطح کلسترول پایین نگه می دارد . از این رو از حملات قلبی و گرفتگی عروق جلوگیری می کند .

بهبود استخوان :

مواد معدنی نظیر مس ، روی و کلسیم در این روغن وجود دارد . این مواد معدنی برای رشد استخوان بسیار مفید است . گنجاندن این این روغن در رژیم غذایی سبب رشد و توسعه استخوان می شود . روغن کنجد همچنین از پوکی استخوان نیز جلوگیری می کند .

اضطراب و افسردگی :

تیروزین یک اسید آمینه است که در مقادیر نسبتا بالا در روغن کنجد یافت می شود . تیروزین با انتشار سروتونین در مغز سبب بهبود خلق و خو می شود . به عبارت دیگر مصرف روغن کنجد در شما احساسی مثبت ایجاد کرده و شما را در مسیر درست احساسی قرار می دهد .

بهداشت دهان و دندان :

روغن کنجد سبب سفید شدن دندان ها می شود . این روغن از ایجاد پلاک دندان نیز جلوگیری می کند . اثرات ضد باکتریایی قدرتمند از پوسیدگی دندان نیز پیشگیری می کند .

جلوگیری از سرطان :

این روغن دارای یک ترکیب آلی به نام فیتات است که به طور مستقیم به کاهش توسعه سرطان کمک می کند . این روغن به طور جدی در کاهش سرطان روده موثر است .

گردش خون و متابولیسم :

این روغن شامل مس بالایی می باشد . این ویزگی سبب بالا بردن تولید سلول های قرمز خون مفید است . این روغن موجب بهبود جریان خون در اندام ها می شود .

التهاب :

مس ماده ای ضد التهابی می باشد و کنجد حاوی مقادیر بالایی مس می باشد . از این رو این روغن برای بیماری هایی چون نقرس و ورم مفاصل بسیار مفید است .

مضرات :

اگر از دارو  های ضد انعقاد خون استفاده می کنید ، قبل از مصرف این روغن با پزشک مشورت کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید