مزایای فوق العاده روغن سبوس برنج

مزایای فوق العاده روغن سبوس برنج

همه شما از فواید بیشمار سبوس برنج آگاه هستید .نا گفته نماند که اکثرا سبوس را با شلتوک اشتباه می گیرند . دومین پوشش روی دانه برنج سبوس نام دارد .

روغن سبوس برنج ، روغنی گیاهی است که مزایای زیادی نسبت به روغن های گیاهی استاندارد دارد که میلیون ها نفر معمولا در سراسر جهان برای طبخ از آن استفاده می کنند .

روغن سبوس برنج اغلب در آسیای و  از جمله آن در ژاپن و چین استفاده می شود . با آنکه برنج بسیار شناخته شده می باشد و غذای اصلی بسیاری از مردم جهان است ، اما روغن آن با آنکه قیمت مناسبی هم دارد مورد استفاده قرار نمیگیرد .
مزایای سلامتی روغن سبوس برنج شامل توانایی آن در کاهش کلسترول ، افزایش سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از سرطان ، بهبود سلامت پوست ، تسریع در کاهش وزن ، کاهش مشکلات قاعدگی ، حفظ سلامت قلب ، کاهش واکنش های آلرژیک  و … می شود .

کاهش مشکلات قاعدگی :

تحقیقات بر روی عصاره روغن سبوس برنج از نظر چگونگی تاثیر آن بر زنان انجام شده است . بیش از ۹۰٪ از زنان که مکمل را مصرف می کنند ، در دوران قاعدگی از درد کمتری رنج برده اند .

کنترل سطح کلسترول:

سازمان بهداشت جهانی و انجمن قلب آمریکا هر دو گفته اند که روغن سبوس برنج بهترین ترکیب ممکن از چربی های غیر اشباع در مقایسه با سایر روغن های گیاهی دارد . این تعادل اسیدهای چرب به این معنی است که سطح کلسترول بدن شما واقعا کاهش می یابد، زیرا شکل های مفید کلسترول یا فرم های نامطبوب کلسترول را در بدن مهار می کند . از این رو می تواند از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند . آیا تصور می کردید که تغییر در روغن پخت و پز شما می تواند از قلب شما محافظت کند!

جلوگیری از سرطان :

روغن سبوس برنج یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است که دارای ویتامین E و همچنین ترکیباتی نظیر ارزیانول می باشد . ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که موجب می شود رادیکال های آزاد در بدن خنثی شوند . رادیکال های آزاد مواد خطرناک متابولیسم سلولی هستند که می توانند سلول های سالم را به جهش های سرطانی تبدیل کنند . بنابراین، حفظ جریان مداوم آنتی اکسیدان ها در بدن، برای کاهش ابتلا به انواع مختلف سرطان ضروری است

تاخیر در پیری:

ویتامین E (توکوفرول) به طور مستقیم در سلامت پوست موثر است . رادیکال های آزاد می توانند به سلول های پوست حمله کنند و علائم پیری زودرس را افزایش دهند . روغن سبوس برنج می تواند با داشتن ویتامین E بهبود زخم ، افزایش بازسازی سلولی ، نرم شدن پوست ، کاهش چین و چروک پوست و محافظت از آفتاب سوختگی شود . ویتامین E همچنین به افزایش کیفیت حفاظتی سلول های پوست کمک می کند .

کاهش وزن:

گرچه روغن سبوس برنج از نظر فنی دارای کالری بالایی است، اما ویسکوزیته این روغن سبب می شود که مواد غذایی فقط حدود ۲۰ درصد از روغن را جذب کنند . هنگامی که روغن کمتر جذب شود ، غذا همچنان عطر و طعم را حفظ می کند اما مصرف کل کالری کمتر از سایر روغن های گیاهی است . بنابراین روغن سبوس برنج احتمالا بهترین انتخاب خواهد بود اگر نگران وزنتان هستید .

مضرات روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج دارای فیبر بالا است، که می تواند هضم را بهبود بخشد اما اگر در دستگاه گوارش خود زخم یا هرگونه بیماری دیگری دارید بهتر است از مصرف این روغن اجتناب کنید . این روغن دارای کالری بالایی است بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید