مزایای مصرف تخم بلدرچین

مزایای مصرف تخم بلدرچین


تخم بلدرچین، تخم پرنده ای به نام بلدرچین می باشد. تخم بلدرچین از تخم اردک و تخم مرغ به طور چشمگیری کوچکتر است و به طور گسترده ای مصرف می شوند و در سراسر جهان وجود دارد.


تخم بلدرچین نسبت به حجم کوچکی که دارد، دارای مواد مغذی بسیاری می باشد. مهمترین مزایای تخم مرغ بلدرچین عبارتند از توانایی آنها برای بهبود بینایی، افزایش سطح انرژی، رشد و ترمیم، بهبود متابولیسم، کاهش فشار خون، تسکین آلرژی، جلوگیری از بیماری های مزمن و …

بهبود بینایی :

میزان قابل ملاحظه ای از ویتامین A در تخم مرغ بلدرچین وجود دارد که به محافظت از بینایی کمک می کند. فعالیت آنتی اکسیدانی ویتامین A می تواند به کاهش دژنراتیو ماکولا کمک کند و از پیشگیری از آب مروارید نیز جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا بهتر ببینید.

افزایش رشد :

تخم بلدرچین درست مانند تخم مرغ معمولی، دارای پروتئین می باشد. پروتئین برای سلول های جدید، بافت، عضله، استخوان و رگ های خونی  ضروری می باشد.

کاهش فشار خون :

حضور پتاسیم در تخم مرغ بلدرچین نشان دهنده توانایی آن برای کاهش فشار خون می باشد زیرا این ماده معدنی به عنوان یک واسازودیلاتور عمل می کند که به کاهش فشار روی عروق و رگ های خونی کمک می کند. پتاسیم در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بیشتر وجود دارد.

جلوگیری از بیماری های مزمن :

آنتی اکسیدان ها اجزای حیاتی سلامت انسان هستند، زیرا بدن ما دائما در حال مبارزه با رادیکال های آزادی می باشد که باعث بیماری های مزمن و سرطان می شوند. تخم بلدرچین دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین C و ویتامین A است که می تواند باعث خنثی سازی رادیکال های آزاد و حفظ سلامت کلی شما شود.

تقویت متابولیسم :

ویتامین B موجود در تخم بلدرچین باعث افزایش فعالیت متابولیک بدن از جمله فعالیت هورمونی و آنزیمی می شود. از این رو این تخم می تواند یک درمان خوشمزه برای بدن باشد.

افزایش سطح انرژی :

مواد معدنی و مغزی موجود در این تخم های کوچک، باعث می شود که این تخم ها صبح برای افزایش انرژی و خلق و خوی بهتر مفید باشند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید