مزایای ویژه نوشیدن آب توت فرنگی

مزایای ویژه نوشیدن آب توت فرنگی

توت فرنگی یک از میوه های بسیار خوشمزه می باشد. آب توت فرنگی که از این میوه خوشمزه تهیه می شود، یکی از  نوشیدنی های پر طرفدار می باشد.


آب توت فرنگی یک نوشیدنی خوشمزه است که دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان های بسیاری می باشد. این نوشیدنی به سبب طبیعی بودن و گرفته شدن از میوه توت فرنگی تمام خواص میوه توت فرنگی را با خود به همراه دارد.
آب توت فرنگی یک غذای کم کالری برای کاهش وزن است که می تواند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را به بدن منتقل کند. آب توت فرنگی غنی از ویتامین C ، پتاسیم، اسید فولیک، منگنز، مس، روی، ویتامین E، کلسیم، ویتامین های گروه B ، ترکیبات پلیفنولی و قندهای طبیعی است که می تواند بر روی سیستم های مختلف بدن تاثیر بگذارد.

برخی از مهمترین فواید آب توت فرنگی شامل بهبود سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون، افزایش گردش خون،کاهش دیابت، افزایش تراکم مواد معدنی استخوان، بهینه سازی متابولیسم، سرعت روند درمان، بهبود دید، جلوگیری از سرطان ها و تنظیم قند خون می باشد. در زیر به توضیح تعدادی از این فواید خواهیم پرداخت.

مراقبت از پوست و مو :

این نوشیدنی با داشتن آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مهم مانند ویتامین E و C، برای درمان التهاب پوست انتخاب مناسبی است. آب توت فرنگی چین و چروک، لکه های ناشی از سن و لکه های قرمز را کاهش می دهد.
این نوشیدنی همچنین فولیکول مو را تقویت کرده و از ریزش مو و شوره سر نیز جلوگیری می کند.

بهبود استخوان :

به سبب وجود منگنز، مس، آهن، فسفر، پتاسیم و روی، این نوشیدنی می تواند تراکم مواد معدنی را در استخوان ها افزایش دهد. همچنین خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش  می دهد.

کاهش فشار خون :

وجود سطح قابل توجهی از پتاسیم در آب توت فرنگی، سبب کاهش فشار خون در نتیجه کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی می شود. پتاسیم، یک وازودیلاتور است که تنش در عروق و شریان های خون را کاهش می دهد و از حملات قلبی، سکته مغزی و آترواسکلروز محافظت می کند.

افزایش گردش خون :

آب توت فرنگی دارای سطح قابل توجهی از آهن و دیگر مواد معدنی است که می تواند سیستم گردش خون شما را تقویت کند. این نوشیدنی منابع و اکسیژن را به سلول ها و بافت های بدن شما انتقال می دهد.

جلوگیری از سرطان :

ویتامین C، مواد مغذی و اسید فولیک می تواند نقش کلیدی در مبارزه با سرطان را بازی کند. خوشبختانه توت فرنگی دارای مقادیر زیادی از این مواد فعال می باشد. این میوه همچنین با رادیکال های آزاد در بدن که موجب ایجاد سلول های سرطانی می شوند مبارزه می کند.

طرز تهیه آب توت فرنگی :

برای تهیه آب توت فرنگی راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید با استفاده از انواع دستگاه های آب میوه گیر، آب توت فرنگی تهیه کنید و یا توت فرنگی را به صورت شربت در آورده و با آب مخلوط کنید و میل کنید. توجه د اشته باشید که شکر بسیار کمی به آن اضافه کنید.

مضرات آب توت فرنگی :

این نوشیدنی برای کسانی که دچار مشکلات معده هستند ممکن است با عوارضی چون التهاب، گرفتگی، نفخ و یبوست همراه شود. توت فرنگی به سبب نداشتن پوست محافظ سموم را در خود جذب می کند. از این رو برای جلوگیری از هرگونه مسمومیت و عوارض ناشی از ورود سموم آفت کش به بدن، از توت فرنگی ارگانیک استفاده کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید