مضرات مصرف بیش از حد چای سبز

مضرات مصرف بیش از حد چای سبز

مصرف چای سبز دارای فواید بسیاری می باشد . این چای از درخت کاملیا سیننیس تهیه می شود . مصرف چای سبز بسیار توصیه شده است . این چای دارای خواصی چون کاهش فشار خون ، ورم مفاصل ، بهبود پوست ، عفونت گوش ، تبخال و … می باشد .

چای سبز همانگونه که دارای خواص فراوانی است ، مصرف بی رویه آن نیز دارای مضراتی است . در زیر به برخی از مضرات چای سبز اشاره خواهیم کرد .

اختلال در جذب آهن :

چای سبز حاوی انتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئید ها می باشد . این آنتی اکسیدان ها موجب جلوگیری از بیماری های قلبی ، تنظیم قند خون ، کاهش وزن و … می باشند . فلانوئید ها در اتصال با آهن موجب کاهش جذب آهن می شود . بخصوص مصرف چای سبز نزدیک به غذا و یا همراه غذا ( مانند لوبیا ، میوه ها و سبزیجات ) ممکن است تا ۷۰ درصد جذب اهن را کاهش دهد . مصرف بیش از ۵ فنجان چای سبز در روز ممکن است موجب کاهش جذب آهن در بدن شود . این مسئله یکی از مضرات چای سبز می باشد .

کافئین :

کافئین همانگونه که دارای فواییدی است ، دارای مضراتی نیز می باشد . مصرف بیش از ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلی متر کافئین در روز مضر می باشد . مصرف بی رویه کافئین موجب خواب آلودگی ، سردرد ، ناراحتی معده ، بی قراری ، اضطراب ، افزایش ضربان قلب  و … می شود .

اختلال در درمان پزشکی :

مصرف بیش از حد چای سبز ممکن است باعث شود که مشکل شما تشدید شود . به طور مثال اگر دچار اسهال هستید ، اسهال شما تشدید شود . اگر در دوره درمان هستید ، برای مصرف چای سبز با پزشک خود مشورت کنید .

افزایش کالری :

ممکن است در هنگام مصرف چای سبز به همراه آن از یک شیرین کننده مصرف کنید . مصرف شیرین کننده اضافه همراه این چای مضر بوده و موجب حتی افزایش وزن می شود . مصرف شیرین کننده اضافه همراه چای سبز یکی از مضرات چای سبز است .

با مصرف صحیح هر گیاه از فواید ان بهره مند شوید .

برای خرید چای سبز شمال کشور می توانید به قسمت فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه کنید و یا روی تصویر زیر کلیک کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید