چای زرد و خواص بی شمار آن

چای زرد و خواص بی شمار آن

همه با چای سیاه یا همان چای آشنایی دارید . اما در واقع حاصل بوته های چای تنها چای سیاه نیست . چای سبز ، چای اولانگ ، چای زرد ، چای سفید ، چای تاریک نیز از فرآورده های بوته چای می باشند .

چای زرد نوعی از این ۶ محصول بوته های چای می باشد . این چای نیز از برگ های تازه و و غنچه های کوچک بوته چای تهیه می شود . پس چیدن و برداشت این برگ ها ، آن ها را در بسته های کوچک قرار می دهند . بر اثر حرارتی که در بین این بسته ها ایجاد می شود چای دچار فرایند اکسیداسیون می شود . در واقع برگ ها با تولید حرارت از خود از اولین مرحله یعنی حرارت دهی به صورت مصنوعی عبور می کنند . این اکسیداسیون به آرامی صورت می گیرد و این امر موجب ایجاد چایی به رنگ زرد می وشد که به چای زرد معروف است . این چای  رنگ زرد رنگ و روشن و عطر و طعم متفاوت و جالبی دارد .

این چای چون به آرامی حرارت می بیند بسیار کم تخمیر می شود ، بسیاری از خواص خود را حفظ می کند از این رو مصرف این چای بسیار مفید می باشد . چای زرد حاوی پلی فنول، پلی ساکارید ، ویتامین ها و اسیدهای آمینه می باشد .

خواص :

– ضد سرطان
– ضد التهاب ؛ این چای به سبب حرارت دهی آرام خواص ضد التهابی بسزایی دارد .
– درمان کلسترول
– سرطان روده
– سرطان ریه
– دیابت
– سرطان پستان
– بهبود بیماری های کبد
– سرطان پانکراس
– آرامش بخش
– رفع خستگی
– بهبود اعصاب

 

چای زرد

 

طرز مصرف :

برای دم کردن چای زرد همانند چای سیاه عمل می کنیم بدین صورت که پس به جوش آمدن آب ، آن را از روی حرارت برداشته تا دمای آن مقداری کاسته واز دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد به ۸۰ درجه سانتیگراد برسد . آنگاه آب را روی چای خشک ریخته و روی حرارت غیر مستقیم ( روی کتری یا سماور ) قرار می دهیم . پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه چای شما آماده است .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید