چای سفید یا چای سبز ؟ کدام بهتر است ؟

چای سفید یا چای سبز ؟ کدام بهتر است ؟

نوشیدن چای در تمامی فرهنگ های دنیا جایگاه ویژه ای دارد. چای سفید و چای سبز یکی انواع چای در جهان می باشند.

چای سبز، چای سفید، چای زرد، چای سیاه از انواع چای در دنیا می باشند. هرکدام از این چای ها نحوه فرآوری خاص خود را دارد، به همین سبب خواص خاص خود را نیز دارا می باشد. در این بخش به چای سفید و چای سبز به طور ویژه خواهیم پرداخت. به نظر شما چای سفید یا چای سبز، کدام بهتر است؟

برای دانستن اینکه چای سفید یا چای سبز کدام یک بهتر باید به منشا آن بپزدازیم. هر دو چای، یعنی چای سفید و چای سبز از گیاه کاملیا سینز (Camelia sinensis)  به دست می آیند. برای تهیه چای سفید از برگ های باز نشده یا به عبارتی از غنچه های بوته چای استفاده می شود. در صورتی که برای چای سبز از برگ های تکامل یافته استفاده می شود. به همین سبب چای سفید گران تر از چای سبز است. هردو چای در کارخانه دچار فرایند اکسیداسیون می شوند اما اکسیداسیون چای سبز کمتر می باشد.
از نظر طعم نیز چای سفید طعمی شیرین تر و ملایم تر دارد. چای سبز طعمی تلخ دارد.

چای سفید و چای سبز، هر دو، حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد گیاهی هستند، اما در مقادیر مختلف. اعتقاد بر این است که چای سفید دارای سطوح بالاتری از پلی فنلها نسبت به چای سبز است و این  در حالی است که چای سبز دارای سطح بسیار بالایی از اپی گالوکتاتین گالات و دیگر آنتی اکسیدان ها است.
چای سفید کم کافئین بوده و فقط ۱۰-۱۵ میلی گرم در هر فنجان کافئین دارد. در حالی که یک فنجان چای سبز حاوی ۲۰ میلیگرم کافئین است.
همچنین چای سفید حاوی فلوراید است که برای سلامت لثه مفید است.

 

مزایای چای سفید و چای سبز :

  • چای سفید

چای سفید از از آسیب DNAجلوگیری می کند، ضد سرطان بوده و در درمان سرطان کولون موثر است. محتوای آنتی اکسیدان بالا چای سفید باعث مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از پیری زودرس می شود.
خواص ضد الاستاز این چای باعث جلوگیری از فروپاشی کلاژن می شود و در نتیجه سبب سالم ماندن پوست می شود.

  • چای سبز

چای سبز با سوزاندن چربی باعث کاهش وزن می شود. از طرفی به تنظیم سطح کلسترول، در نتیجه کاهش خطر آترواسکلروز و   سایر بیماری های قلبی نیز کمک می کند.
چای سبز در درمان سزطان سینه، مری، پروستات و سرطان معده کمک می کند.
این چای ممکن است در ارتقاء سلامت دندان ها و کاهش التهاب در بدن کمک کند.

با دانستن خواص هرکدام، به نظر شما کدام چای یهتر است؟ چای سبز یا چای سفید؟
باید بگوییم هیچکدام از این دو چای بر دیگری برتری ندارند. از طرفی هر دو نوع از این گونه های چای برای محافظت از اشعه های ماورای بنفش (UV) بسیار موثر می باشند.
بنابراین می توان گفت با توجه به نیازتان باید چای مورد نظر را انتخاب کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید