چند راهکار ساده برای افزایش وزن

چند راهکار ساده برای افزایش وزن

تناسب اندام تنها به معنای کاهش وزن نیست. افراد بسیاری از لاغری رنج می برند. در این بخش به معرفی راه هایی برای افزایش وزن خواهیم پرداخت.

برخی از افراد با وجود اینکه از رژیم غذایی خاصی پیروی نمی کنند، همچنان دچار کاهش وزن می شوند. کاهش وزن بیش از حد به مانند چاقی ممکن است خطرآفرین بوده و به سلامتی آسیب بزند.
درمان های خانگی برای افزایش وزن سالم شامل ورزش، رژیم غذایی سالم با کربوهیدرات بیشتر و میزان چربی و خوردن بیشتر غذا است. همچنین مصرف آجیل، کشمش و میوه های خشک باعث افزایش وزن می شود. تحقیقات نشان می دهد که لاغری یک مسئله ژنتیکی می باشد. این افراد دارای سیستم متابولیک بسیار فعال هستند که موجب می شود تا چاق نشوند.

افراد لاغر به سبب میلی که به چاقی دارند ممکن است غذاهای چرب و … زیاد مصرف کنند. مصرف اینگونه از غذاها ممکن است سبب ایجاد کلسترول و یا بیماری های دیگر شود. همچنین این افراد می توانند از سو تغذیه رنج ببرند و ویتامین های ضروری، مواد معدنی، پروتئین ها و کربوهیدرات ها به بدنشان نرسد. پوکی استخوان یکی دیگر از مشکلاتی است که افراد لاغر را تهدید می کند.

رژیم غذایی کامل :

سعی کنید از غذاهای سالم میل کنید.غذای سالم شامل گوشت، مرغ، چربی های گیاهی غیر اشباع، شیر کم چرب، سبزیجات، میوه ها و آجیل ها است. بادام زمینی، خرما، گردو، انگور خشک، زردآلو، هلو و برخی از میوه های خشک را می توانید به میان وعده ها و یا به صبحانه، سالاد و دسر اضافه کنید. کاهش اشتها نیز ممکن است سبب کاهش وزن شود. از این رو از غذاها و یا دمنوش های اشتها آور نیز مصرف کنید.

مصرف کشمش :

خوردن هر روزه کشمش می تواند وزن شما را بطور قابل توجهی افزایش دهد. کشمش دارای مواد مغذی بسیاری می باشد. در واقع می توان گفت حتی اندکی از کشمش مقدار زیادی کالری به بدن شما انتقال می دهد. یک فنجان یک کشمش حاوی ۱۰۰ کالری است.

افزایش مصرف انبه :

انبه ها نیز در کمک به افزایش وزن شما موثر می باشد. مقدار کربوهیدرات موجود در انبه بسیار زیاد است.این میوه می تواند به عنوان صبحانه نیز مصرف شود. بهتر است برای کسب نتیجه بهتر به طور منظم از انبه استفاده کنید.

مصرف موز :

موز یکی از میوه های ایده آل برای افزایش وزن می باشد. این میوه پر از کربوهیدرات ها و حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است که به حفظ تعادل مایع در بدن کمک می کند. خوردن موز پس از غذا می تواند به شما برای افزایش وزن کمک کند.

افزایش مصرف غذا :

افزایش میزان مواد غذایی که می خورید، ساده ترین راه برای افزایش وزن است.از  این رو می توانید تعداد وعده های غذایی که هر روز میل می کنید را افزایش  دهید. از نوشیدن مایعات قبل از غذا پرهیز کنید زیرا سبب کاهش اشتها می شود.

لذت بردن از هر وعده غذایی به طور کامل :

خوردن غذاهای خانگی بسیار لذت بخش می باشد. آرام و با لذت غذا خوردن و یا گوش دادن به یک موسیقی آرامش بخش می تواند باعث جذب بهتر مواد غذایی شود.
از طرفی می توانید ابعاد بشقاب و لیوان غذاخوری خود را افزایش دهید. در تحقیقات صورت گرفته افزایش ابعاد ظرف غذا می تواند موجب افزایش وزن شود.

یوگا و ورزش :

به طور منظم ورزش  کنید. ورزش منظم سبب افزایش اشتها می شود. از طرفی سلامت کلی بدن را نیز بهبود می بخشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید