چه بخوریم تا ریزش مو نداشته باشیم

چه بخوریم تا ریزش مو نداشته باشیم

ریزش مو ها یکی از مشکلات جدی می باشد . راه های درمانی بسیاری برای مسئله وجود دارد . استفاده از درمان های خانگی نیز یکی از آسان ترین و کم عوارض ترین راهکار ها می باشد .

در زیر برخی از مواد معرفی می شود که با مصرف آن ها ، مو ها تغذیه شده و از ریزش مو جلوگیری می کند .

تخم مرغ :

تخم مرغ یکی از بهترین راه ها برای تغذیه پوست سر و مو می باشد . تخم مرغ حاوی پروتئین ها، ویتامین ها ، آهن و روی ، اسید چرب امگا ۶ و … می باشد . این موارد سبب می شود تا تار موها ضخیم تر شود و از ریزش مو جلوگیری شود .

گوشت بدون چربی :

گوشت مرغ بدون چربی دارای پروتئین می باشد . پروتئین موجود در مرغ سبب می شود که الیاف موها دارای ساختمان منظم تری شوند . زمانی که موها به خوبی تغذیه نشوند شکسته و میریزند . مصرف مرغ از این اتفاق جلوگیری می کند .

ماهی :

مصرف ماهی برای تقویت موها بسیار موثر می باشد . این ماده غذایی با داشتن امگا۳ سبب تقویت موها شده و از ریزش آن جلوگیری می کند .

ماست :

به گفته کارشناسان ماست کم چرب دارای مقادیر زیادی پروتئین ، ویتامین  B5، ویتامین D می باشد . ماست سبب افزایش جریان خون در سراسر پوست سر می شود . ماست همچنین موجب تقویت فولیکول های مو می شود .

گردو :

گردو تاثیر به سزایی در تقویت موها دارد .  گردو دارای ویتامین B1 ، B6 ، B7 ، B9 ، پروئین و منزیم و مواد مغذی است . مصرف گردو  موجب تغذیه پوست سر و تقویت موها و در نتیجه کاهش ریزش موها می شود .

عدس :

عدس دارای ویتامین B7، ویتامین B9، آهن و روی و … می باشد . مصرف عدس گردش خون را در سرتا سر پوست افزایش می دهد . با افزایش گردش خون ریشه های مو تقویت می شود .

اسفناج :

اسفناج دارای مقادیر بالایی آهن می باشد . مصرف منظم اسفناج موجب تقویت موها می شود .

هویج :

کمبود ویتامین A موجب ریزش مو می شود . هویج با داشتن ویتامین A و بتاکاروتن سبب تغذیه موها می شود . هویج همچنین موجب از بین رفتن خارش پوست سر می شود .

 

خواص سیب زمینی برای مو

 

سیب زمینی :

سیب زمینی نیز مانند هویج دارای بتاکاروتن و ویتامین A می باشد . از این رو موجب تقویت مو می شود و از خشکی پوست جلوگیری می شود .

جو دو سر :

یک کاسه از جو دو سر می تواند تاثیر به سزایی در جلوگیری از ریزش مو دارد . جو دو سر حاوی آهن ، روی ، اسیدهای چرب امگا ۶ ، اسید های چرب اشباع ، فیبر و .. می باشد .

توت فرنگی :

توت فرنگی سطح بالایی سیلیس دارد . کمبود سیلیس موجب ریزش مو می شود . سیلیس همچنین موجب تقویت ریشه مو می شود .

مصرف مواد غذایی فوق سبب تقویت موها و جلوگیری از ریزش موها می شود . از این رو سعی کنید مواد غذایی فوق را در وعده غذایی خود جای دهید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید