چگونه تیرگی لب را از بین ببریم

چگونه تیرگی لب را از بین ببریم

برخی از افراد دارای لب هایی تیره می باشند و یا روی لب های خود دارای لکه هایی تیره می باشند .تیرگی لب موجب می شود تا ظاهر لب ها رنگی طبیعی خود را از دست بدهد .

در زیر برخی از راهکار های خانگی را برای رفع تیرگی لب معرفی می کنیم .

لیمو :

لیمو اغلب برای درمان پوست تیره و لک ها استفاده می شود . از لیمو می توانید به طور طبیعی برای روشن کردن لب استفاده کنید . بدین منظور می توانید قبل از خواب یک لیمو را روی پوست لب خود فشار دهید . لیمو را برش زده روی لب فشار دهید و اندکی شکر به آن بمالید . این کار سبب می شود تا لایه های مرده پوست از بین برود .  این درمان را می توانید به مدت یک تا دوماه ادامه دهید .
همچنین می توانید آب لیمو را با گلیسیرین و عسل مخلوط کنید . این مخلوط را نیز قبل از خواب روی لبتان بمالید.

رز :

رز دارای سه خواص دارویی اصلی چون تسکین دهنده ، خنک کننده و مرطوب کننده می باشد . رز همچنین باعث می شود لب های شما به رنگ صورتی خوشرنگی در بیاید .
یک قطره از آب گل رز را با چند قطره از عسل مخلوط کنید . این مخلوط را سه الی چهار بار روی لب هایتان قرار دهید .
چند گلبرگ گل رز را در شیر خام به مدت یک ساعت قرار دهید . بعد از آن آن را خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید . یک دوم قاشق چای خوری عسل و کمی زعفران به آن اضافه کنید . این مخلوط را ۱۵ دقیقه روی لب هایتان قرار دهید .

روغن زیتون :

روغن زیتون حاوی مواد مغذی می باشد . این روغن سبب پرورش و نرم شدن لب هایتان می شود . روغن زیتون سبب حرکت خون در لب ها شده و موجب از بیت رفتن تیرگی آن می شود .
بدین منظور می توانید چند قطره از روغن زیتون روی لب هایتان ماساژ دهید . این کار را می توانید قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید .
همچنین می توانید روغن زیتون را با شکر مخلوط کنید . این مخلوط را روی لب هایتان قرار داده و به آرامی ماساژ دهید . در هفته یکبار می توانید اینکار را انجام دهید . پس یک الی دو ماه لب های شما رنگ طبیعی خود را به دست می آورد .

شکر :

شکر موجب لایه برداری از سلول های مرده پوست لب می شود . شکر با حذف لایه های تیره سبب بهبود رنگ لب ها و از بین رفتن تیرگی لب می شود .
بدین منظور ۳ قاشق غذاخوری شکر دانه ریز و ۲ قاشق غذاخوری کره را باهم مخلوط کنید تا شبیه خمیر شود . لب هایتان را با این مخلوط ماساژ دهید .این کا را هفته ای یکبار تکرار کنید تا لب هایتان رنگ طبیعی خود را به دست بیاورد .
همچنین می توانید ۱ قاشق چای خوری شکر دانه ریز ، ۱ قاشق چای خوری عسل و یک دوم قاشق چای خوری از روغن بادام را باهم مخلوط کنید . این مخلوط را هفته ای یک بار روی لب هایتان قرار دهید .

چغندر :

چغندر سبب صورتی شدن رنگ لب ها و رفع تیرگی لب می شود . این گیاه دارای خواصی است کهه لب های تیره را روشن می کند .
بدین منظور لب هایتان را قبل از خواب به آب چغندر تازه آغشته کنید . صبح روز بعد لب هایتان را با آب بشویید . رنگ طبیعی این گیاه سبب بهبود رنگ لب هایتان می شود .
همچنین می توانید آب چغندر و آب هویج را به نسبت مساوی مخلوط کنید . این مخلوط را قبل خواب به لب هایتان آغشته کنید . هفته ای یک الی دوبار می توانید این کار را تکرار کنید .

انار :

انار یکی از بهترین راه ها برای تغذیه و مرطوب کردن لب ها و رفع تیرگی لب است . این میوه سبب بازگرداندن رنگ صورتی به لب هایتان می شود .
بدین منظور کافی است ، ۱ قاشق غذاخوری دانه انار خرد شده ، کمی شیر و آب را باهم مخلوط کنید . این مخلوط را روی لب هایتان قرار دهید . به آرامی شروع به مالش لب هایتان کنید . روزی یک بار می توانید این کار را انجام دهید .
همچنین می توانید آب انار ، آب چغندر و آب هویج را باهم مخلوط کنید . این مخلوط را به لب هایتان بمالید . پس از مدتی لب هایتان را بشویید . این کار را یکبار در روز می توانید تکرار کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید