۵ ماسک صورت بی نظیر با استفاده از انار

۵ ماسک صورت بی نظیر با استفاده از انار

انار یک شگفتی برای پوست صورت شما محسوب می شود . این میوه خوشمزه دارای خواص درمانی بسیاری می باشد . در این مطلب قصد داریم با برخی از  ماسک های انار برای پوست صورت آشنا شویم .

انار موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود . این میوه با رادیکالی های آزاد مبارزه کرده و در نتیجه موجب جلوگیری از پیری می شود . این میوه از چین و چروک ، لکه های سن و خطوط ریز پوست صورت جلوگیری می کند . این میوه به شما کمک می کند تا پوستی درخشان تر داشته باشید . چند نمونه از ماسک انار را در به شما معرفی خواهیم کرد که به راحتی می توانید در منزل آن را تهیه کنید .

ماسک انار و لیمو :

این مخلوط به سبب دارا بودن این دو میوه ، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی محسوب می شود . بدین منظور کافی است چند قطره آب لیمو تازه را به میکس انار اضافه کنید . برای تهیه میکس دانه های انار می توانید آن را درون مخلوط کن بریزید . سپس پنبه ای را گلوله کنید . این گلوله را درون ماسک فرو برده و پوستتان را به آن آغشته کنید . اجازه دهید این مخلوط ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند . آنگاه صورتتان را با آب سرد بشویید . این مخلوط آفتاب سوختگی و لک های قهوه ای مایل به زرد را از بین می برد .

ماسک انار و چای سبز :

چای سبز منبعی از آنتی اکسیدان می باشد . این ماسک به شما کمک می کند تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید . بدین منظور انار را میکس کرده با  قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید . سپس ۱ قاشق غذا خوری چای سبز تازه به آن اضافه کنید . همچنین می توانید ۱ قاشق غذاخوری عسل نیز به آن بیفزایید . عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ می باشد .
صورت و گردنتان را آغشته به این ماسک کنید . اجازه دهید ۳ دقیقه روی پوستتان باقی بماند . پس از گذشت این مدت زمان صورتتان را بشویید .

ماسک انار و عسل :

این دو ماده سبب می شوند تا شما پوستی بی عیب و نقص ، سالم و درخشنده داشته باشید . برای تهیه این مخلوط انار را میکس کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید . صورت و گردن خود را آغشته به این مخلوط کرده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند . پس از گذشت این مدت زمان صورتتان را با آب سرد بشویید . از این ماسک می توانید ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کنید .

 

ماسک صورت با انار

ماسک انار و کاکائو :

این دو ماده سرشار از آنتی اکسیدان هستند . آنتی اکسیدان موجود در این دو ماده سبب می شود ، پوست شما جوان تر به نظر برسد . بدین منظور مقداری پودر کاکائو به انار میکس شده اضافه کنید . صورت و گردن خود را آغشته به این مخلوط کنید . اجازه دهید این مخلوط ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورتتان باقی بماند . پس گذشت این مدت زمان ، صورتتان را با آب سرد آبکشی نمایید .

ماسک انار و ماست :

برای خلاص شدن از لک های قهوهای مایل به زرد و جوانی و شادابی پوست می توانید از این مخلوط استفاده کنید . بدین منظور ۱ قاشق غذاخوری ماست را به میکس انار اضافه کنید . این مخلوط را روی پوستتان قرار داده و اجازه دهید به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه روی صورتتان باقی بماند . پس از این مدت صورتتان را شسته و آبکشی کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید