درمان خانگی پوسته شدن ناخن

درمان خانگی پوسته شدن ناخن

قارچ یکی از علل بسیار شایع در مشکلات ناخن می باشد. قارچ می تواند سبب مشکلاتی چون پوسته پوسته شدن، خشکی ناخن،تغییر رنگ، درد و التهاب شود.

عفونت های قارچی می توانند به راحتی در مکان های گرم و مرطوب پخش شوند، به همین دلیل است که مکان هایی مانند استخرهای عمومی، اتاق های سونا و سالن های ورزشی مکان های رایج برای پخش این عفونت ها هستند. ابتلا به قارچ ناخن می تواند عللی چون گردش خون ضعیف، زخم در اطراف پا یا انگشتان دست، دیابت، ایمنی ضعیف ،استفاده از کفش های تنگ، استفاده از جوراب مرطوب، بهداشت ضعیف و استفاده از ناخن های مصنوعی داشته باشد.

شایع ترین مشکل ناشی از قارچ، پوسته شدن ناخن و ضعیف شدن تدریجی آن می باشد. داروهای شیمیایی بسیاری برای درمان پوسته شدن ناخن وجود دارد. اما در این بخش به درمان های خانگی و طبیعی پوسته شدن ناخن می پردازیم.
اسانس های بسیاری برای پوسته شدن ناخن وجود دارد از جمله آن می توان به  لیمو، نعناع، ​​دارچین، درخت چای، نارگیل، گل میخک، آویشن، روغن زیتون یا روغن مانوکا نام برد.

روغن درخت چای :

روغن درخت چای به عنوان یکی از معروف ترین اسانس های موجود در جهان، به ویژه در استرالیا، دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی می باشد و می تواند به سرعت از بین بردن هر گونه قارچ کمک کند.
بدین منظور می توانید روغن درخت چای را با روغن نارگیل یا روغن زیتون رقیق کنید و سپس ۵-۶ قطره از مخلوط را به ناخن های خود آغشته کنید.

روغن گل میخک :

این روغن یکی از قوی ترین ترکیبات ضد قارچی است که به طور طبیعی در طبیعت یافت می شود. این روغن با تقویت سیستم ایمنی بدن سبب از بین رفتن قارچ می شود.
بدین منظور شما باید این روغن را با یک روغن حامل دیگری رقیق کنید و به صورت موضعی آن را روی ناخن های  پا و دست قرار دهید . ۱-۲ بار در روزاینکار را انجام دهید تا بهبودی حاص شود.

روغن مانوکا :

اگر چه بسیاری از مردم حتی نمی دانند این روغن وجود دارد، اما در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. این روغن دارای اثرات ضد ویروسی و ضد قارچی است که به حذف مشکلات پوستی کمک می کند.
بدین منظور شما می توانید این روغن را به طور منظم به انگشتان دست و ناخن خود آغشته کنید. همچنین می توانید برای حل مشکلات ناخن پا در ظرفی آب ولرم ریخته چند قطره از این روغن به بیافزایید و اجازه دهید پای شما در آن استراحت کند.

روغن لیمو :

روغن لیمو دارای ضد قارچی می باشد. از این رو می تواند به از بین بردن بسیاری از عوارض عفونت قارچی کمک کند.
بدین منظور شما می توانید این روغن را به طور منظم به انگشتان دست خود آغشته کنید. جهت جلوگیری از مصرف بی رویه می توانید با روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس به ناخن هایتان بزنید.

روغن نعناع :

روغن نعناع در بسیاری از مشکلات می تواند تسکین دهنده مناسبی باشد. این روغن التهاب را تسکین می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا عفونت های قارچی از بین برود.

روغن زیتون :

این روغن یک اسانس معروف از نظر خواص ضد باکتریایی است. از این رو در درمان عفونت های قارچی بسیار موثر است.
بدین منظور برای افرادی که دارای پوست حساس هستند، می توانند روغن زیتون را با روغن نارگیل مخلوط کنند. سپس ۳ تا ۴ قطره از آن را روی ناخن هایتان بریزید. می توانید یکبار در روز اینکار را انجام دهید.

احتیاط :

با اینکه این روغن های گیاهی دارای خواص فراوانی هستند اما مصرف بیش ازحد آن ها نیز می تواند آسیب هایی به همراه داشته باشد.
قبل از مصرف هرکدام از اسانس های بالا از نداشتن حساسیت به آن مطمئن شوید.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه کنید و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید