مزایای روغن لیمو برای بدن

مزایای روغن لیمو برای بدن

لیمو یکی از محبوب ترین میوه های مرکبات در جهان است و برای آشپزی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد .

این میوه طعم و مزه دلپذیری به غذا می دهد . علاوه بر این، از آب لیمو نوشیدنی های بسیار خوش طعمی در جهان  تولید می کنند . از لیمو به صورت های گوناگونی استفاده می شود . آب لیمو ، اسانس لیمو ، روغن لیمو و … . در این بخش به فواید روغن لیمو می پردازیم .

فواید روغن لیمو عبارتند از توانایی آن در درمان اختلالات پوستی ، بهبود مو ، کاهش استرس ، تب ، عفونت ، آسم ، چاقی ، بی خوابی ، مشکلات معده ، کاهش خستگی . همچنین دارای خواصی چون آرام بخش ، ضد سرطان ، ضد عفونت ، رطوبت ، سم زدایی ، ضد عفونی کننده ، ضد عفونی کننده ، تنظیم خواب و … اشاره کرد .

مراقبت از پوست :

روغن لیمو یک درمان خوب برای بازگرداندن شفافیت پوست است .  خواص ضد عفونی آن به درمان جوش ها و سایر اختلالات پوست کمک می کند . لیمو همچنین به کاهش چربی بیش از حد در پوست کمک می کند .

کاهش استرس :

روغن لیمو خستگی ذهنی ، سرگیجه ، اضطراب ، عصبانیت و تنش عصبی را کاهش می دهد . همچنین توانایی ذهن را با ایجاد یک ذهنیت مثبت و از بین بردن احساسات منفی بالا می برد . همچنین اعتقاد بر این است که استنشاق این روغن باعث احساس آرامش می شود . بنابراین، روغن لیمو می تواند به عنوان یک خوشبو کننده اتاق در دفاتر برای افزایش کارایی کارکنان استفاده شود .

تقویت سیستم ایمنی :

روغن لیمو دارای محتوای ویتامین C بالا است، که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود . این خاصیت سلول های گلبول سفید را تحریک می کند . بنابراین توانایی شما برای مبارزه با بیماری ها افزایش می یابد . این روغن همچنین گردش خون در سراسر بدن افزایش می دهد .

درمان آسم :

اعتقاد بر این است که روغن لیمو برای درمان آسم مفید است زیرا استنشاق رایحه لیمو می تواند سبب عبور هوا از بینی و سینوس ها شود .  از این رو تنفس راحت تر می شود .

تنظیم خواب :

استفاده از این روغن باعث خواب خوب و کمک به افراد مبتلا به بی خوابی می شود .

درمان اختلالات معده :

از آنجا که روغن لیمو گیاهی است، می توان از آن در درمان مشکلات مختلف معده از قبیل سوء هاضمه، اسیدیته، ناراحتی معده و گرفتگی عضلات استفاده کرد .

مراقبت از مو :

بسیاری از مردم از این روغن برای ایجاد موهای قوی ، سالم و براق استفاده می کنند. همچنین برای از بین بردن شوره سر نیز کاربرد دارد .

کاهش وزن :

آب لیمو در رفع اشتها و  کاهش وزن کمک می کند . از این رو می تواند به لاغری بسیار کمک کند .

کاهش تب :

روغن لیمو برای نابودی بیماری های عفونی مانند تب، مالاریا و تیفوئید می تواند بسیترموثر باشد .

دیگر مزایای لیمو :

لیمو پاک کننده خوبی است، به همین دلیل است که برای تمیز کردن بدن، سطوح فلزی، ظروف و لباس مورد استفاده قرار می گیرد. روغن لیمو دارای عطر و بوی متنوعی است که از آن درعطر و ادکلن استفاده می شود .
 این روغن برای استفاده در آراماتراپی به به خوبی با بسیاری از اسانس های دیگر مانند اسانس اسطوخودوس، روغن گل رز، اسانس نرلی، روغن نارگیل، اسانس ژرانیم و اسانس روغن چای ترکیب می شود .

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید