درمان سردرد با طب سنتی

درمان سردرد با طب سنتی

سردرد یکی از عارضه های بسیار آزار دهنده می باشد . دلایل متعددی از ابتلا به سردرد وجود دارد . برخی از علل رایج ، استرس ، عدم تعادل هورمونی ، قند خون پایین ، خستگی ، یبوست ، آلرژی ، ضعف بدن ، کمبود تغذیه ، مصرف الکل ، اعتیاد به مواد مخدر ، مسائل دندانپزشکی ، آسیب سر ، اختلالات عصبی ، محیط با صدای بلند و غیره است . مصرف انواع قرص ها و دارو های مسکن نیز به طور مداوم دارای عوارض شدیدی می باشد .

اسانس برخی از گیاهان موجب درمان سردرد و از بین بردن علل اصلی سردرد می شود . اسانس ها همچنین موجب گردش خون بهتر ، کاهش استرس ، بهبود خلق و خو ، تقویت سیستم ایمنی و … می شود .

اسانس اکالیپتوس :

این اسانس حاوی اکسید ضد التهابی است . این اسانس به عنوان یک دفع کننده ای که بدن را سم زدایی می کند ، عمل می کند . همچنین به درمان سرما و سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، اضطراب نیز کمک می کند . از طرفی دیگر با تقویت ثبات احساسی ، موجب تقویت روحیه می شود .

کاربرد : مخلوط ۲-۴ قطره روغن اوکالیپتوس را به پیشانی ، گردن و قفسه سینه اعمال کنید .

اسانس اسطوخودوس :

اسانس اسطوخودوس دارای خواص ضد التهابی ، ضد افسردگی ، ضد درد و آرام بخش است . این سیستم به طور مستقیم در سیستم لنفاوی ما اثر می کند و باعث کاهش استرس ، اختلالات اضطراب ، تنش عضلانی ، افسردگی ، بی حسی ، بی خوابی و برخی بیماری های عصبی می شود. این در درمان سردرد شبانه مفید است .

کاربرد : ۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس را در یک وان آب پر از آب گرم بریزید و درون آن استراحت کنید . در غیر این صورت ، فقط ۵ قطره به گردن و مچ دست خود بدهید .

اسانس نعناع

درصد بالای اسانس نعناع را باعث شادابی می شود . انقباض عضلانی و تحریک گردش خون در سراسر پیشانی از جمله فواید اسانس نعناع است . در نتیجه ما از سردرد تنش ها خلاص می شویم و احساس آرامش می کنیم.

کاربرد : ۲-۳ قطره روغن اسانس نعناع را گرم کنید و آن را با روغن نارگیل رقیق کنید . مخلوط را به پیشانی ، گردن و شانه های خود بمالید .

اسانس رزماری :

رزماری یکی از گیاهان بسیار مفید در طب سنتی می باشد . این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و تحریک کننده طبیعی است که می تواند عوامل مانند استرس ، ناراحتی معده ، آشفتگی های عاطفی و … را از بین ببرد . در نتیجه باعث کاهش شدید سردرد می شود .

کاربرد : یک قطره ای از اسانس رزماری را به یک لیوان آب اضافه کنید ، یک کاسه سوپ یا به سادگی فنجان چای خود را بگذارید و مصرف کنید.

اسانس بابونه :

خواص ضد التهابی و آرام بخش اسانس بابونه بسیار شبیه به اسانس اسطوخودوس است . این بیشتر به عنوان درمان سردرد شبانه استفاده می شود و نقش کلیدی در تسکین عضلات و اعصاب ما ایفا می کند .

علاوه بر این، روغن های ضروری روغن زیتون، اسانس نعناع، ​​اسانس گل رز، اسانس ملاسیا و اسانس مژورام نیز وجود دارد که به سبب موثر بودن در درمان سردردها بسیار محبوب هستند .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید