از فواید روغن اسطوخودوس چه می دانید

از فواید روغن اسطوخودوس چه می دانید

اسطوخودوس بیش از ۲۵۰۰ سال است که برای اهداف پزشکی از آن استفاده می شود .روغن اسطوخودوس  پر از خواص های متفاوت می باشد .

روغن اسطوخودوس یکی از فراورده های اسطوخودوس می باشد . روغن اسطوخودوس فواید بسیاری دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم .

خاصیت آنتی اکسیدانی :

یکی از عوامل خطرناک که سبب بسیاری از بیماری ها می شود ، وجود رادیکال های آزاد در بدن است . رادیکال های آزاد در بدن سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهند . کاهش سیستم ایمنی بدن موجب بروز بسیاری از بیماری ها هستند .
تنها راه حل برای جلوگیری از این عوامل ، وجود آنتی اکسیدان ها می باشد . آنتی اکسیدان ها سبب از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن می شوند .

روغن اطوخودوس سرشار از آنتی اکسیدان می باشد . استنشاق بوی روغن اسطوخودوس به مدت ۷ روز و ۶۰ دقیقه ، باعث کاهش ابتلا به سرطان می شود . گفته می شود در ۲۲ ساعت از استنشاق این بو بدن خود را قوی کرده و آنتی اکسیدان ، گلوتاتیون ، کاتالاز و SOD تولید می کند .

درمان دیابت :

طبق تحقیقاتی که صورت گرفت مشخص شد ، بین اسطوخودوس و دیابت رابطه ای وجود دارد . مطالعه ای به مدت ۱۵ روز صورت گرفت . در این تحقیقات افزایش قند خون ( مشخصه از دیابت ) ، اختلالات متابولیک ، کبد و کاهش آنتی اکسیدان کلیه بهبود یافت .
از این رو روغن اسطوخودوس را می توان ، به عنوان یک گزینه درمانی برای دیابت معرفی کرد .
اسانس اسطوخودوس را می توانید روی گردن و قفسه سینه خود بزنید . پراکنده شدن بوی این گیاه در فضا نیز بسیار مفید می باشد .

بهبود خلق و خو :

اسطوخودوس برای درمان مسائل عصبی مانند میگرن ، استرس ، اضطراب و افسردگی بسیار مفید می باشد . روغن اسطوخودوس برای درمان اضطراب و افسردگی بسیار مناسب است . استنشاق بوی بخار روغن اسطوخودوس برای بهبود خلق و خو بسیار موثر است . همچنین می توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را به بالشت خود بزنید . استشمام بوی آن در شب به داشتن خوابی آرام بسیار کمک می کند .
نتایج نشان داد که مصرف فقط ۸۰ میلی گرم از روغن اسطوخودوس در روز ، افسردگی ۳۲٫۷٪ کاهش یافته است .

درمان سوختگی و بریدگی :

این گیاه خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی دارد . این گیاه با اختلالات باکتریایی مبارزه می کند . روغن اسطوخودوس سرعت بهبود زخم ، سوختگی ، بریدگی ، خراش و … بالا می برد .

بهبود پوست :

این روغن برای از بین بردن لک ، اگزما نیز مفید است .  روغن اسطوخودوس با روغن نارگیل به نسبت ۱ به ۵ مخلوط کنید . این مخلوط را روی محل مورد نظر قرار دهید .
مخلوط ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس و ۱ قاشق آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی بسیار مفید است . این مخلوط برای پوست های خشک بسیار مفید است .

کاهش سردرد :

تسکین سردرد یک مسئله بسیار مهم می باشد . همواره مردمانی از سراسر جهان برای تسکین سردرد خود به دنبال راهکاری می گردند . استنشاق بوی روغن اسطوخودوس برای تسکین سردرد بسیار مفید است .
روغن اسطوخودوس را با روغن نعنا مخلوط کنید . این مخلوط را روی پشت گردن خود مالش دهید . پس از مدتی سردرد شما تسکین می یابد .

 

روغن اسطوخودوس

توجه :

مصرف اسطوخودوس به همراه داروهای خواب آور ، ضد افسردگی ، استرس و .. در تداخل است .
زنان باردار و کودکان با مشورت پزشک مصرف کنند .

رای خرید گیاه اسطوخودوس می توانید به فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید