راهکارهایی برای کاهش تعریق بدن

راهکارهایی برای کاهش تعریق بدن

عرق کردن و تعریق یک واکنش طبیعی بدن است که در سراسر اندام وی رخ می دهد .

این واکنش در برخی مناطق بیشتر به سبب وجود غدد عرق بیشتر روی می دهد . کف پا ، کف دست و صورت ، زیر بغل و … از جمله مناطق پر تعریق می باشند . عرق کردن موجب تنظیم درجه حرارت بدن و دفع مواد زائد بدن می گردد . گاه ممکن عوامل دیگری نیز تشدید شود . اضطراب ، استرس ، اضافه وزن ، برخی از بیماری ها  ، فعالیت های سنگین و … از جمله عوامل تحریک کننده غدد تعریق هستند .

راه حل هایی گیاهی وجود دارد که می تواند شما را از این مشکل نجات دهد . در زیر برخی از این گیاهان اشاره می کنیم .

چای سبز :

می توانید چای سبز را دم کنید . آنگاه پاهای خود را به مدت ۱ ساعت در آن فرو ببرید . پس از آن پاهای خود را بشویید .

مریم گلی :

 از این گیاه جوشانده ای تهیه کنید . اجازه دهید جوشانده به مدت ۳ دقیقه بجوشد . آنگاه آن را به وان حمام بیفزایید . سپس پاهای خود را در وان فرو برده و مدتی در آن بخوابید . پس از مدتی پاهای خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید . می توانید از ایک کرم برای مرطوب کردن آن استفاده کنید .

همچنین می تانید از این گیاه دمنوشی تهیه کنید . این دمنوش را ۱ ساعت بعد از صرف غذا میل کنید . این دمنوش هورمون ها و ترویج گردش خون بسیار کمک می کند .

برگ گردو :

برگ گردو خاصیت ضد تعریقی و ضد عفونی کننده دارد . برگ گردو را به همراه آب روی حرارات قرار داده تا ۵ دقیقه بجوشد . صبر کنید تا اندکی خنک شود . انگاه دستمالی را به جوشانده آغشته کنید . این دستمال را به محل پر تعریق چون زیر بغل ، پاها و … بزنید .

دم اسب :

از این گیاه نیز ماننده برگ گردو جوشانده ای تهیه کنید . سپس صبر کنید اندکی خنک شود . انگاه مقداری سرکه به جوشانده اضافه کنید . پنبه را آغشته به مخلوط کرده و روی محل پر تعریق قرار دهید .

اکالیپتوس :

 این گیاه در کنترل تعریق شما بسیار موثر است . دو مشت برگ اکالیپتوس را درون آب ریخته و اجازه دهید تا بجوشد . پس از ۲ دقیقه جوشانده شما اماده است . صبر کنید تا اندکی خنک شود . انگاه دستان خود را در آن بشویید .

آب و سرکه :

راحت ترین و در دسترس ترین درمان برای تعریق مخلوط آب و سرکه است . بدین منظور کافی است ۱۰ میلی لیتر سرکه سیب را با ۲۰ میلی لیتر آب خالص مخلوط کنید و آنگاه روی نواحی مورد نظر با تکه ای پنبه بمالید .

سرکه و رزماری :

جوشانده ای از رزماری تهیه کنید . این جوشانده را با سرکه مخلوط کرده و توسط تکه ای پنبه به نواحی مورد نظر بزنید .

گیاه دم اسب و پوست پرتقال :

گیاه دم اسب را به همراه پوست پرتقال تازه را به همراه آب بگذارید بجوشد . پس از مدتی که از جوشیدن آن گذشت ، دست های خود را روی بخار حاصل از این جوشانده بگیرید تا بخار ها به دست شما برخورد کند .

این ها تعدادی از راهکار های گیاهی برای کاهش عرق بدن می باشد . توجه داشته باشید بهتر است از این راهکار ها بعد از حمام استفاده کنید .

برای خرید هر کدام از گیاهان دارویی مورد نظر می توانید به قسمت فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید