برای رفع سیاهی دور چشم چه کنیم

برای رفع سیاهی دور چشم چه کنیم

ایجاد سیاهی دور چشم نشانه ای از خواب ناکافی و کامل دارد .سیاهی دور چشم علل متفاوت دیگری نیز دارد . کهولت سن ، عادت غذایی ناسالم ، قرارگرفتن در معرض نور خورشید و … از علت های سیاهی دور چشم باشد . در زیر به برخی از راهکار های درمانی سیاهی دور چشم می پردازیم .

خواب :

اولین و موثر ترین درمان برای رفع سیاهی دور چشم خواب می باشد . روزانه ۷ ساعت خواب برای بدن نیاز ی باشد . داشتن خوابی آرام و عمیق از آسیب به چشم جلوگیری می کند . در طول روز نیز داشتن ۳۰ دقیقه خواب توصیه می شود .

روغن بادام :

پوست دور چشم بسیار حساس می باشد . وقتی پوست مواد مغذی خود را از دست می دهد ، رو ب سیاهی می گذارد . از این رو ماساژ پوست با روغن بادام موثر خواهد بود . این کار را می توانید چند بار در روز تکرار کنید .

آب سیب زمینی :

سیب زمینی خام برای رفع سیاهی دور چشم بسیار موثر است . سیب زمینی را بشویید . می توانید ورقه کرده و روی پوست قرار دهید . همپنین می توانید سیب زمینی را خورد کرده و آب آن را بگیرید . قرار دادن آب سیب زمینی روی پوست موجب نرم شدن پوست و رفع سیاهی چشم می شود .

چای کیسه ای :

چای کیسه ای موجب بهبود گردش خون در پوست اطراف چشم می شود . شما می توانید چای را آماده کرده و پس از سرد شدن روی پوست ماساژ دهید . استفاده از چای سبز به مراتب بهتر است .

کرم ضد آفتاب :

هرگز بدون کرم ضد آفتاب از خانه خارج نشوید . برای کاهش آسیب به پوست دور چشم از کرم های ضد آفتاب با کیفیت استفاده کنید .

آب سرد :

پاشیدن آب سرد بر روی چشم و صورت موجب بهبود گردش خون می شود .

خیار :

قراردادن خیار روی روی چشم ها موجب شاداب شدن پوست و بهبود گردش خون می شود .

در صورت رفع نشدن سیاهی دور چشم با راهکار های بیان شده ، به پزشک متخصص مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید