برخی از مضرات مصرف چای سیاه

برخی از مضرات مصرف چای سیاه

چای محبوب ترین و پر استفاده ترین نوشیدنی در ایران است . این نوشیدنی خواص و مضرات خاص خود را دارد . در واقع مصرف چای سیاه نیز مانند هر نوشیدنی و گیاهی اگر به صورت درست تهیه و مصرف نگردد ، مضرات آن به مراتب به خواص آن برتری خواهند یافت و در نتیجه آسیب زننده خواهند بود .

چای سیاه در بین دیگر انواع چای چون چای سبز ، چای سفید ، چای اولانگ ، چای زرد مصرف بیشتر و تقریبا مصرف روزانه دارد . گاهی مصرف چای سیاه موجب به وجود آمدن آسیب هایی می شود که در زیر به آن می پرازیم .

ترش کردن معده :

برخی افراد به محض نوشیدن چای در اصلاح دچار ترش کردن معده می شوند . متاسفانه اکثر افراد دم کشیدن چای را یک امر کم اهمیت می دانند لزا به ان توجی ندارند . ترش کردن معده به دلیل سریع دم کشیدن چای اتفاق می افتد . حال چای خوب چون افزودنی و رنگی به ان اضافه نگشته تا به طور کامل دم نکشد رنگ دهی اش کامل نمی شود ، اما چایی که افزودنی دارد سریع رنگ پس می دهد و مصرف کننده گمان می کند چای به طور کامل دم کشیده است .
بیان این نکته ضروری است که حتی اگر بهترین چای ایرانی یا همان چای بهاره نیز به طور کامل دم نکشد ، نمی تواند موجب تقویت معده شود ، زیرا ترکیبات تانن آن ها آزاد نمی شود .

پوسیدگی دندان :

چای با تمام خواصی که در دارد متاسفانه به دندان ها آسیب می زند . مینای دندان اولین قسمت از دندن است که دچار پوسیدگی می شود و این در صورتی است که همگان تصور می کنند که موادی که همراه چای مصرف می شود موجب پوسیدگی دندان می شود .

آسیب به قلب :

مصرف به اندازه چای حتی برای قلب مفید است اما مصرف بیش از حد چای به سبب داشتن ماده ای به نام تئین آسیب زننده بوده و ضربان قلب را بالا می برد .

 

چای ایرانی

 

مصرف چای داغ نیز اصلا توصیه نمی شود ، زیرا به حنجره و گلو زده و حتی موجب بروز سرطان نای می شود . بنابر این از مصرف چای داغ پرهیز کنید .
از طرفی مصرف چای سرد نیز توصیه نمی شود زیرا هرچه از مدت زمان ریختن چای و دم کردن آن بگذرد ، خواص و فواید چای نیز کاسته می شود .
بنابراین بهتر است پس از آنکه اندکی از دمای چای کاسته شد ، آن را میل کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید