درمان سرفه با روش های خانگی

درمان سرفه با روش های خانگی

سرفه یکی از واکنش های طبیعی بدن می باشد . سرفه می تواند با دفع خلط و محرک های دیگر ، گلو را از خطر بیماری حفظ کند . همچنین سرفه می تواند علامتی از بیماری هایی چون آلرژی عفونت ویروسی یا عفونت باکتریایی و … باشد .

برای درمان سرفه می توانید از بی شمار دارو استفاده کنید . انواع آنتی بیوتیک ها ، داروهای سرماخوردگی و … بخشی از دارو های درمان کننده سرفه هستند .
درمان های خانگی بسیاری نیز برای درمان سرفه وجود دارند . در این مطلب با چند نمونه از ساده ترین آن ها آشنا می شویم .

 

فواید عسل

عسل :

عسل برای درمان گلودرد بسیار موثر است . عسل برای از بین بردن سرفه بسیار موثر است .
بدین منظور می توانید ۲ قاشق غذاخوری عسل را با انواع دمنوش های مفید برای درمان سرفه و یا مخلوط آب گرم و آب لیممو میل کنید . همچنین می توانید از عسل و نان به عنوان یک میان وعده نیز مصرف کنید .

آناناس :

آناناس یک درمان کننده طبیعی سرفه می باشد . بروملین آنزیمی است که تنها در میوه و ساقه آناناس یافت می شود . بدین منظور می توانید از آناناس  یا آب آناناس استفاده کنید . برای بهبود سرفه می توانید از آب آناناس ۳ بار در روز میل کنید .

نعنا :

نعنا یکی از گیاهان دارویی می باشد . این گیاه خواص فراوانی دارد . درمان سرفه یکی از فواید نعنا می باشد .
بدین منظور کافی است کافی است جوشانده ای از این گیاه تهیه کنید و از بخار حاصل ، یک حمام بخار بگیرید . همچنین می توانید ۳ یا ۴ قطره از روغن این گیاه را درون آب گرم ریخته و حوله ای بر سر خود قرار داده و از بخار آن استنشاغ کنید .

باد صبا :

باد صبا گلی از خانواده گلی ختمی است . از برگ و ریشه این گیاه برای درمان گلودرد و سرفه استفاده می شود . از جوشانده ی شاخ و برگ گیاه برای ردمان سرفه می توان استفاده کرد .

آویشن :

آویشن گیاهی با خواص بیشمار می باشد . فواید موجود در برگ آویشن با مخلوط پیچک برای تسکین سرفه و برونشیت بسیار موثر است . آویشن دارای ترکیباتی به نام فلاونوئید می باشد که موجب شل شدن عضلات گلو و کاهش التهاب می شود .

 

غرغره آب و نمک

غرغره آب و نمک :

مخلوط نمک و آب برای تسکین سرفه و کاهش التهاب گلو بسیار موثر است . بدین منظور کافی است ، یک دوم تا یک چهارم نمک را با آب مخلوط کرده و غرغره کنید .
این راه حل برای کودکان زیر ۶ سال مناسب نیست .

همچنین ترکیبات دارای مکمل های پروبیوتیک برای تسکین سرفه بسیار موثر است .

درصورت تداوم سرفه و افزایش شدت آن بهتر است به پزشک مراجعه کنید .

برای هرکدام از گیاهان دارویی فوق کافی است به قسمت فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید